Directorul BMW speră într-un acord „gestionabil” privind tarifele americane pentru mașinile europene

Oliver Zipse, CEO BMW vorbeste la o conferinta
Sursa foto: Profimedia

BMW se arată optimistă cu privire la discuțiile dintre Uniunea Europeană și Statele Unite referitoare la posibilele tarife de import pentru automobilele europene. Directorul general al BMW, Oliver Zipse, a declarat vineri, la un eveniment organizat la München, că se așteaptă la un rezultat care să poată fi gestionat de producătorii auto, chiar dacă deocamdată rămâne de văzut forma finală a acordului.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Comentariile vin în contextul în care Europa așteaptă clarificări din partea administrației americane conduse de Donald Trump. Potrivit președintelui Trump, Uniunea Europeană ar putea primi încă de vineri o scrisoare oficială care să contureze cadrul unui posibil acord comercial și să stabilească nivelurile tarifare pentru exporturile auto europene către SUA.

„Sunt optimist că vom avea un rezultat gestionabil, dar trebuie să așteptăm rezultatul”, a declarat Oliver Zipse presei, subliniind că este important ca industria auto să aibă predictibilitate pentru a-și putea organiza producția și lanțurile logistice.

Una dintre propunerile vehiculate este introducerea unui așa-numit „mecanism de compensare” (netting mechanism), care ar putea permite ca exporturile realizate din SUA să compenseze parțial importurile de vehicule europene pe piața americană. Zipse a explicat că o astfel de soluție ar putea fi benefică mai ales pentru BMW, dat fiind că cel mai mare centru de producție al grupului se află la Spartanburg, în statul Carolina de Sud.

„Avem un punct forte, pentru că suntem cel mai mare exportator de mașini din SUA”, a precizat CEO-ul BMW. Conform datelor transmise de companie, în 2024 BMW a exportat din SUA aproximativ 225.000 de vehicule, valoarea totală a exporturilor depășind 10 miliarde de dolari. În viziunea conducerii, mecanismul ar putea lua în calcul valoarea exporturilor și nu doar numărul de vehicule livrate.

Surse apropiate discuțiilor au declarat pentru Reuters că, dacă va fi acceptat, acest mecanism ar putea acoperi nu doar vehiculele finite, ci și importurile de componente auto, aspect esențial pentru menținerea competitivității lanțurilor de aprovizionare.

Producătorii auto europeni resimt deja presiunea impusă de tarifele de import din SUA și speră ca discuțiile la nivel înalt dintre Washington și Comisia Europeană să ducă la o relaxare a reglementărilor. Potrivit unor surse citate de Reuters la începutul acestei săptămâni, Bruxellesul a propus un pachet care ar include credite pentru exporturi și investiții, dar și reduceri reciproce ale unor tarife deja existente.

BMW are un interes major în menținerea unui cadru comercial predictibil. Fabrica de la Spartanburg, Carolina de Sud, este cel mai mare centru de producție al grupului la nivel mondial, fiind dedicată în special modelelor de tip SUV care se vând bine pe piața americană, dar sunt exportate masiv și pe alte piețe globale. În plus, capacitatea de producție locală oferă BMW un avantaj în discuțiile privind balanța comercială dintre Europa și Statele Unite.

În lipsa unui acord clar, tarifele de import ar putea ridica semnificativ costurile pentru producătorii auto europeni, punând presiune pe prețurile finale suportate de consumatori și pe competitivitatea companiilor europene pe piața din America de Nord.

Pentru moment, BMW așteaptă detaliile concrete din partea Casei Albe, însă declarațiile CEO-ului sugerează că există semnale pozitive privind găsirea unei soluții care să limiteze impactul noilor măsuri comerciale. „Trebuie să așteptăm rezultatul”, a reiterat Zipse, arătând că orice decizie va influența planurile de producție și export pe termen mediu și lung.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...