Măsurile luate de preşedintele Donald Trump pentru a relaxa o parte dintre tarifele aplicate pieselor auto sunt un pas pozitiv, dar insuficient pentru a stimula creşterea industriei auto din SUA, a declarat miercuri directorul general al Ford Motor, Jim Farley, citat de CNBC, preluată de News.ro.
Comentariile au fost făcute în cadrul lansării modelului Ford Expedition 2025, desfăşurată în Kentucky, la o zi după ce preşedintele Trump a semnat un ordin executiv prin care modifică regimul tarifar pentru industria auto. Noile măsuri prevăd rambursări parţiale pentru unele componente fabricate în SUA şi reduc fenomenul de ”suprapunere” a tarifelor, cum este cazul aplicării simultane a taxelor de 25% pe vehicule importate şi a celor pe oţel şi aluminiu.
”Modificările anunţate în această săptămână vor atenua impactul tarifelor asupra constructorilor auto, furnizorilor şi consumatorilor, dar este esenţial să continuăm colaborarea cu administraţia pentru un set complet de politici care să susţină o industrie auto sănătoasă şi în creştere. Momentan, nu suntem acolo”, a declarat Farley.
Acesta a subliniat că politicile publice trebuie să încurajeze exporturile şi să recompenseze companiile precum Ford, care produc pe teritoriul Statelor Unite.
”Nu ar trebui să fim apreciaţi pentru asta? Sunt locuri de muncă americane şi trebuie să lucrăm la accesul la piese auto accesibile, care să sprijine lanţurile de aprovizionare interne şi producţia de vehicule la preţuri rezonabile”, a adăugat Farley.
Conform ordinului semnat marţi, tarifele de 25% pentru vehiculele importate vor fi menţinute, însă nivelul general al poverii tarifare va fi redus prin diminuarea suprapunerii între diverse taxe. De asemenea, tarifele suplimentare de 25% pentru piese auto, programate să intre în vigoare la 3 mai, vor fi aplicate, însă vehiculele asamblate final în SUA vor putea beneficia de rambursări parţiale ale acestor taxe timp de doi ani.