Ferrari ar putea reintroduce cutia de viteze manuală pe unele modele

Mecaniques Modernes & Classiques MMC Paris” by mangopulp2008 is licensed under CC BY-NC-ND 2.0

După mai bine de un deceniu de absență, Ferrari ia în considerare revenirea la cutia de viteze manuală, potrivit unor informații recente apărute în presă. Noul sistem ar urma să echipeze modele de colecție, produse în serii extrem de limitate.

Producătorul italian de mașini sport lucrează la dezvoltarea unei noi transmisii manuale, aceasta urmând să apară, cel mai probabil, pe un viitor model din gama Icona – o linie care include creații precum Monza SP1, SP2 și Daytona SP3.

Ultimul Ferrari care a putut fi comandat cu transmisie manuală a fost California, lansat în 2012. De atunci, toate modelele mărcii au venit exclusiv cu transmisii automate, indiferent dacă vorbim despre producția de serie sau despre ediții speciale.

Într-un interviu acordat publicației Carsales din Australia, Gianmaria Fulgenzi, responsabilul cu dezvoltarea produselor la Ferrari, a sugerat că decizia de a readuce cutia manuală este influențată de apropierea de limitele tehnologice în materie de performanță.

Acesta a explicat că experiența condusului a devenit atât de extremă, încât nu toți clienții își mai doresc accelerații brutale sau complexitate tehnologică.

„Am ajuns foarte aproape de limita maximă de performanță. În Formula 1, 0-100 km/h se face în 2.3 secunde. Cu modelul SF90 XX, atingem 2.4 sau 2.5 secunde – și asta cu tracțiune integrală. Nu este o experiență ușor de gestionat pentru oricine, mai ales în utilizare frecventă”, a declarat Fulgenzi.

El a subliniat și faptul că există o cerere tot mai mare din partea clienților pentru o experiență de condus mai autentică. În cazul în care cutia manuală va reveni în oferta Ferrari, aceasta va fi disponibilă pe modele cu motoare ceva mai „prietenoase”, cu un cuplu mai mic, tocmai pentru a face condusul mai accesibil și mai plăcut.

„Schimbarea manuală a treptelor de viteză este ceva ce ne-ar putea defini din nou, în funcție de model. În special seria Icona, care celebrează moștenirea noastră, ar putea găzdui o astfel de transmisie. Acestea sunt mașini care nu sunt făcute doar pentru cifre și recorduri, ci pentru emoție, pentru plăcerea pură de a conduce”, a mai spus oficialul Ferrari.

„Pentru un șofer obișnuit trebuie să te susții fizic pentru acest tip de accelerație, iar cu privire la mușchii și oasele din gâtul tău, nu este ușor pentru perioade lungi. Nu cred că toți clienții noștri își doresc să se antreneze în fiecare dimineață doar pentru a putea conduce mașinile noastre”, a mai adăugat oficialul mărcii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...