Ford se confruntă cu un proces colectiv în Statele Unite, intentat de proprietari ai unor modele produse între 2013 și 2019, echipate cu motoare EcoBoost de mică cilindree, potrivit CarScoops.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Reclamanții susțin că aceste motoare suferă de un defect care permite scurgeri de lichid de răcire în cilindri, ducând la supraîncălzire și, în final, la distrugerea motorului. În plus, acțiunile de remediere oferite de Ford sunt considerate insuficiente și superficiale.
Procesul include modele precum Ford Escape (2013–2019), Fusion (2013–2019), Edge (2015–2018), precum și Lincoln MKC (2016–2019) și Lincoln MKZ (2016–2019). Toate sunt echipate cu motoare EcoBoost de 1.5 până la 2.0 litri, despre care se afirmă că permit lichidului de răcire să pătrundă în camerele de ardere. În lipsa lichidului de răcire, motorul se supraîncălzește și poate fi grav avariat.
„Ford nu a abordat satisfăcător sau eficient sursa defectului pentru consumatori, inclusiv pentru cei ale căror vehicule se află încă în garanție. În loc să înlocuiască blocul motor, Ford aplică doar remedii temporare, de tip ‘Band-Aid’, cum ar fi montarea unor senzori de nivel pentru lichidul de răcire”, se arată în plângerea formulată de reclamanți.
Reclamanții susțin că, deși Ford a emis în 2020 un buletin tehnic pentru modelele Fusion și Escape, care recomanda înlocuirea blocului motor și a garniturii de chiulasă în cazurile cu pierderi de lichid de răcire, această măsură nu ar rezolva cauza reală a problemei, întrucât și motoarele de schimb ar avea același defect.
Mai mult, procesul afirmă că Ford avea cunoștință despre acest defect înainte de vânzarea vehiculelor afectate, dar nu a informat clienții și nu a oferit o soluție reală. În locul unei reparații permanente, compania ar fi ales să instaleze senzori de nivel pentru lichidul de răcire, o măsură considerată insuficientă pentru a preveni avariile.
Un tehnician familiar cu această problemă a indicat că defectul pare să apară la garnitura de chiulasă, care cedează între cilindri, favorizând pătrunderea lichidului de răcire în motor. Potrivit reclamanților, acest fenomen este rezultatul unui defect de proiectare, nu al unei uzuri normale.
La acest moment, Ford nu a emis un punct de vedere oficial în legătură cu acuzațiile aduse. Procesul ar putea avea consecințe importante pentru companie, mai ales având în vedere popularitatea motoarelor EcoBoost și distribuția lor pe scară largă în mai multe piețe.