Platforma CMF-B, dezvoltată și testată în România, este „inima succesului mașinilor Dacia”, a declarat noul Managing Director al Renault Technologie Roumanie (RTR), Thierry Hilaire, în prima sa conferință de presă, organizată la Centrul Tehnic Titu, la care TechRider.ro a avut ocazia de a participa.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
La baza sa stau modele de succes ale Dacia, precum Sandero și Duster. Totodată, și modele precum Renault Clio, Captur și SUV-ul Symbioz au această arhitectură la bază.
„Când adunăm cu totul volumul acestor mașini, ajungem la 1,4 milioane de mașini vândute. Echipele românești fac parte din profitabilitatea Renault Group. Toate mașinile construite pe platforma CMF-B sunt dezvoltate în București și validate aici, la Titu”, a spus noul director general al RTR.
Hilaire: Lucrăm la următoarea gamă Dacia
Thierry Hilaire a fost numit luni ca noul Managing Director al Centrului Tehnic Titu, care aparține de grupul Renault. În prima sa conferință de presă ca director al RTR, acesta a prezentat mai multe detalii despre cum povestea Dacia a ajuns să fie de un succes răsunător.
„În vânzări, Sandero este prima mașină vândută clienților din Europa. Duster e mai aproape, pe locul 2. Anul trecut a fost Sandero pe primul loc. Cele 2 mașini sunt proiectate și construite aici, în România”, a spus acesta.
El a mai spus că Centrul Tehnic Titu lucrează în strânsă legătură cu cel din Aubevoye, din Franța. Hilaire a mai afirmat că centrul de testare românesc are aspecte care sunt identice sau chiar mai performante decât centrul din Franța. Așa că, spre exemplu, un proiect poate fi pus pe pauză în Franța și transferat în România, iar progresul nu este pierdut.
Thierry Hilaire a confirmat că procesul de dezvoltare pentru noua gamă de modele Dacia Logan și Sandero este în plină desfășurare. Acesta nu a vorbit despre motorizarea viitoarelor modele, și nici despre modelul de dezvoltare Leap 100. Cu toate acestea, șeful RTR a afirmat că, „pentru Duster, a fost nevoie de 3 ani de la proiectare până la producție, și lucrăm pentru a reduce acest lucru.”.
Istoria Dacia, transpusă în fotografii
În cadrul centrului de testare de la Titu, au fost expuse aproape toate modelele produse de Dacia înainte de privatizarea Renault de la finalul anului 1999. Printre modelele expuse, au fost prezentate un model de Dacia 1310 destinat exportului pentru Canada, dar și alte modele destinatie piețelor din Brazilia sau Somalia.
Totodată, au fost prezentate și modele din „perioada de glorie” a Dacia, începând chiar cu Dacia Logan. Specific, aceasta este mașina care a fost prezentată în evenimentul de lansare de la Palatul Parlamentului. Livrările pentru Logan I au început pe 4 septembrie 2004. De atunci, peste 4 milioane de modele Logan au fost comercializate.
Printre modelele expuse se regăsește și primul concept Dacia produs în România. Duster Concept, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2009, a stat la bazele popularului model Duster din zilele noastre.