Mercedes-Benz a lansat un nou SUV electric dezvoltat de a bun început a fi un model electric. În comparație cu vechiul EQC, care a fost o platformă ICE remodelată, noul GLC electric este un vehicul electric construit de la zero. Conform unui comunicat de presă al Mercedes-Benz, noul model dispune de un sistem de propulsie electrică de ultimă generație.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Două opțiuni la lansarea SUV-ului GLC electric
Din punctul de vedere al designului, noul GLC rămâne un model impunător, datorită în principal grilei cu LED-uri, tot opțională, care a fost dezvăluită cu ceva timp înainte de lansarea oficială a SUV-ului. În spate se pot găsi asemănări estetice cu Mazda, iar bara luminoasă care se întinde pe tot hayonul portbagajului face mașina și mai recognoscibilă pe șosea.
Sistemul de încărcare pe 800 V al noului SUV german suportă încărcare rapidă de maximum 330 kW, iar noul sistem de propulsie este conectat la o transmisie cu două viteze, un detaliu destul de neobișnuit pentru producătorii de vehicule electrice. Noul GLC electric este echipat cu un pachet de baterii de 94 kWh, oferind o autonomie de până la 713 km pe baza ciclului WLTP, sau 560 de kilometri în ciclul american EPA.
Mercedes se mândrește cu capacitatea de tractare de până la 2,4 tone, dar și cu o serie de portbagaje față și spate spațioase. Suspensia pneumatică AIRMATIC și puntea spate viratoare, ambele opționale, completează oferta de tehnologie avansată, oferind niveluri mai ridicate de confort și manevrabilitate pentru cei dispuși să plătească un preț mai mare.
Interiorul, dominat de un ecran de 39 de inch
Interiorul noul GLC electric reprezintă o detașare față de modelele actuale produse de Mercedes-Benz, dar și o viziune interesantă pentru viitorul mărcii. Producătorul a ales să renunțe aproape cu totul la butoane, singurele de pe consola centrală fiind pentru avarii, sisteme de siguranță și volumul sistemului multimedia.
Că tot vorbeam de sistemul de infotainment, acesta este alcătuit dintr-un ecran gigant de 39,1 inch, denumit Hyperscreen, care utilizează iluminare matrix. Acesta atenuează individual și automat zonele care nu sunt necesare șoferului pentru a reduce distragerea atenției.
În ultima perioadă, producătorul auto german a făcut progrese în ceea ce privește interfața cu utilizatorul din mașină, prin integrarea mai profundă a Google în cel mai recent sistem MBUX/MB.OS.
Statisticile noului Mercedes-Benz GLC electric
- Baterie: pachet de 94 kWh pe un sistem de 800 volți; încărcare rapidă DC de la 10-80% în 25 minute și până la 250 km adăugate într-o oprire de 10 minute (pe baza WLTP).
- Autonomie: aproximativ 600 de kilometri
- Rețea de încărcare: porturi de încărcare NACS, compatibile cu rețeaua Supercharger a Tesla;
- Trenuri de propulsie (pereche de lansare):
- GLC 300+: un singur motor în spate, 369 CP / 504 Nm cuplu motor maxim, 0-100 km/h în 5,9 secunde.
- GLC 400 4MATIC: două motoare electrice, 483 CP / 808 Nm cuplu motor maxim, 0-100 km/h în 4,4 secunde.
- Remorcare și utilitate: până la 2,4 tone (cu cârlig); portbagaj cu volum între 570 de litri (cu scaunele ridicate) și 1.738 de litri (cu scaunele rabatate); portbagaj frontal de 127 de litri;
- Tehnologie interioară: Hyperscreen opțional de 39,1 inch, care se întinde de la un montant A la altul, cu iluminare matricială (peste 1.000 de LED-uri) și reglare în funcție de zonă.