Înmatriculările de mașini noi din România au crescut cu peste 25% în iulie 2025, față de aceeași perioadă din 2024 / Totuși, românii nu renunță la SH-uri: 200.000 importate deja în 2025

Sursă foto: media.dacia.com

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în iulie 2025 cu peste 25% față de aceeași lună din 2024, semn că interesul pentru mașinile noi revine. Totuși, dacă ne uităm la întregul interval ianuarie-iulie, piața este încă în scădere față de anul trecut. În paralel, importurile de mașini second-hand continuă să crească susținut, informează Acarom.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Luna iulie aduce o creștere neașteptată pe segmentul de mașini noi

Iulie 2025 a adus o surpriză pozitivă pentru industria auto: 16.362 de autoturisme noi au fost înmatriculate în România, cu peste 25% mai multe față de iulie 2024. Este cel mai bun rezultat lunar din acest an, un posibil semnal de revenire a pieței.

Totuși, pe ansamblul primelor șapte luni, tendința rămâne descendentă: doar 80.718 autoturisme noi au fost înmatriculate între ianuarie și iulie, o scădere notabilă față de aceeași perioadă din 2024, când se înregistrau aproape 100.000 de unități.

Dacia conduce piața auto de mașini noi din România

Cu 22.719 unități înmatriculate în primele șapte luni ale anului, Dacia rămâne marca preferată de români. În ciuda provocărilor economice și a scăderii generale de -16,4% pe întreg segmentul de mașini noi, marca românească continuă să atragă clienți prin prețuri competitive și modele adaptate pieței locale.

Toyota, Skoda și Volkswagen completează clasamentul, cu cifre mult sub liderul pieței, dar în ușoară creștere față de anul precedent. Modelele japoneze și cele germane confirmă un interes stabil al publicului, în special pentru hibride și SUV-uri compacte.

Alte mărci care performează în România

După Dacia și Toyota, în topul preferințelor românilor urmează Skoda (6.587 unități) și Volkswagen (5.759 unități). Renault, Hyundai și Ford se mențin în zona medie, în timp ce Mercedes și BMW demonstrează că segmentul premium rămâne activ, chiar dacă cu volume mai mici.

Chiar și mărci precum Suzuki reușesc să atragă aproape 2.600 de clienți în 2025, semn că oferta diversificată și prețurile accesibile rămân criterii importante pentru cumpărători.

Mașinile second-hand aduse din străinătate câștigă teren

Segmentul autoturismelor rulate aduse pentru prima dată în România cunoaște o evoluție constant ascendentă. În iulie 2025 au fost înmatriculate 36.234 astfel de vehicule, cu 16% mai multe față de iulie 2024.

Tendința de creștere este și mai clară la nivelul întregului an: 200.217 mașini second-hand înmatriculate între ianuarie și iulie, față de 182.762 în aceeași perioadă a anului trecut.

Această dinamică sugerează că tot mai mulți români caută soluții mai accesibile, în contextul incertitudinilor economice și al costurilor ridicate pentru mașini noi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...