Mitsubishi Motors a decis să nu investească în divizia de vehicule electrice (EV) a Renault, Ampere, o schimbare a strategiei EV a producătorului auto nipon, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Anterior, Mitsubishi anunţase o investiţie de până la 200 milioane de euro în Ampere.
Luni, compania niponă a dat asigurări că va continua să dezvolte noi maşini pe baza modelelor Renault.
„Compania îşi menţine angajamentul de a explora potenţiale metode pentru a continua colaborarea, inclusiv potenţialele vehicule OEM (producător de echipamente originale) furnizate de Renault şi Ampere”, se arată în comunicatul Mitsubishi.
Şi producătorul auto nipon Nissan a renunţat în ultimele luni să mai investească în Ampere pentru a economisi bani şi a finanţa un plan major de restructurare.
Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că Ampere generează suficient numerar pentru a sprijini dezvoltarea sa „fără a avea nevoie de finanţare din partea acţionarilor minoritari”.
Grupul auto francez Renault a raportat luna trecută majorarea vânzărilor, în pofida dificultăţilor cu care se confruntă piaţa auto mondială.
Vânzările grupului pe plan global au crescut cu 2,9% în primul trimestru din 2025, la 564.980 vehicule, pe fondul majorării cererii pentru modelele electrice, cum ar fi R5. Renault este mai puţin afectată de taxele vamale americane decât Volkswagen AG şi Stellantis NV deoarece nu are vânzări în SUA. Compania se concentrează în special pe Europa şi a anunţat că probabil va amâna aducerea mărcii Alpine în SUA, planificată iniţial pentru 2027, din cauza taxelor vamale americane.
Directorul general Luca de Meo încearcă să reducă costurile pentru noile vehicule electrice (EV) prin parteneriate, în timp ce accelerează perioada de dezvoltare cu ajutorul echipei de ingineri din China. Compania intenţionează să lanseze anul acesta şapte noi modele, inclusiv vehiculul electric Renault 4 şi Dacia Bigster.