Mazda va prezenta un nou concept de automobil sport alimentat cu combustibili regenerabili la viitorul Salon Auto de la Tokyo. O imagine de previzualizare prezintă conceptul ca fiind un coupé cu patru uși și o linie a acoperișului puternic înclinată. Decupajele din jurul părții din spate a mașinii sugerează că aceasta ar putea avea și un spoiler activ, conform Autocar.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Japonezii vor arăta și un nou sistem de captare a CO2
Mazda a declarat că modelul va demonstra modul în care își propune să construiască mașini durabile pentru șoferi într-un viitor îndepărtat, „spre anul 2035”, fără a se baza pe sisteme de propulsie electrice cu baterii. Alături de concept, marca va prezenta un nou sistem de captare a CO2 care, potrivit afirmațiilor, reduce emisiile cu cât mașina este condusă mai mult, precum și un combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, produs din alge.
Producătorul japonez a devenit unul dintre cei mai mari susținători ai combustibililor regenerabili ca alternativă la electrificarea cu baterii, datorită tradiției sale de a construi mașini sport ușoare, precum MX-5. Trecerea acestor modele la propulsia electrică cu baterii fără o creștere semnificativă a greutății reprezintă o adevărată provocare, având în vedere tehnologia actuală a bateriilor.
„Vom continua să oferim clienților mașini interesante, perfecționând motoarele cu combustie internă pentru era electrificării și extinzând posibilitățile multiple de a atinge neutralitatea carbonului.”, a declarat președintele și CEO-ul Mazda, Masahiro Moro.
Motorul cu rotor a primit o nouă șansă
Mazda a prezentat o nouă versiune a motorului său cu rotor (rotary engine) caracteristic, conceput pentru a se potrivi în același spațiu ca un motor electric, ceea ce permite transplantarea acestuia în modelele electrice cu baterie existente.

Compania a încercat să facă un range extender pentru MX-30, care nu s-a bucurat de cele mai mari cifre de vânzări. Din cauza autonomiei mici și a prețului prea mare de achiziție, crossover-ul electric nu se mai vinde din mai anul acesta în Europa.
Anul trecut, compania a colaborat cu Toyota și Subaru într-un proiect de dezvoltare a motoarelor descris de CEO-ul Toyota, Koji Sato, ca o „competiție prietenoasă”, cu scopul de a optimiza și mai mult puterea de combustie.