Directorul executiv al diviziei BMW Motorrad, Markus Flasch, a declarat recent că nu există cerere reală pentru motociclete electrice sau pentru modele dedicate motocross-ului. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației americane Common Tread, cu ocazia evenimentului DoubleRFest, desfășurat la Austin, Texas.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Flasch, în vârstă de 44 de ani, originar din Austria, conduce BMW Motorrad din 2023, după o carieră îndelungată în industria auto. În interviu, acesta a subliniat că direcțiile de dezvoltare ale companiei sunt ghidate strict de cerințele pieței și de feedback-ul clienților.
Posibil un sportbike sub 1000 cmc
Întrebat despre planurile pentru segmentul sportiv, Flasch a confirmat că BMW ia în considerare un model mai mic decât actualul S 1000 RR. „Vă puteți aștepta să vedeți ceva mai mic decât 1000 cmc, dar este prea devreme să vorbim despre asta”, a spus acesta.
Totodată, a precizat că motoarele cu patru cilindri în linie vor rămâne rezervate segmentului de 1000 cmc, ceea ce sugerează că viitorul model sportiv ar putea fi propulsat de un motor bicilindru paralel de 895 cmc, același care echipează modelul F 900 XR.
Fără planuri pentru motocross
În ceea ce privește extinderea către motocross sau enduro, Flasch a exclus această posibilitate. „Am luat această decizie discutând cu clienții noștri și cu rețeaua de dealeri și, pentru moment, nu mergem pe acest drum”, a explicat CEO-ul BMW Motorrad.
Deși competiții precum GS Trophy au consacrat brandul în condiții off-road dificile, oficialul a subliniat că publicul BMW preferă motociclete versatile, nu modele strict dedicate terenului accidentat.
Motocicletele electrice, amânate
Referitor la electrificare, Flasch a precizat că BMW nu are în plan lansarea unor motociclete electrice. „Pentru moment, nu vedem o cerere reală pentru o motocicletă electrică”, a spus acesta, subliniind însă că tehnologia există deja, fiind utilizată în gama de automobile electrice BMW.
Pe de altă parte, oficialul a confirmat că divizia va continua să dezvolte scutere electrice și vehicule de mobilitate urbană, segmente în care BMW se află deja pe primele locuri în piața modelelor de peste 11 kW.
Focus pe motoarele cu șase cilindri
Markus Flasch a mai menționat că gama de modele echipate cu motoare în linie cu șase cilindri, precum BMW K 1600 GT, K 1600 GTL și K 1600 B, va primi atenție sporită datorită bazei stabile de clienți. „Motorul în linie cu șase cilindri va avea un viitor strălucit, dacă mă întrebați pe mine”, a declarat acesta.