După ce a renunțat la popularele modele entry-level Forty-Eight și Sportster 883 pe piața europeană, Harley-Davidson sugerează că ar putea reveni în segmentul motocicletelor de cilindree mică cu o nouă gamă de modele accesibile, menite să aducă „sânge proaspăt” în universul brandului american.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Deși renumită pentru cruiser-ele sale de mari dimensiuni, Harley-Davidson are deja un punct de sprijin în piața motocicletelor ușoare prin modelul X440, construit în India în colaborare cu Hero MotoCorp. Acest model monocilindru este vândut local la un preț echivalent cu doar 2.100 de lire sterline, devenind rapid o opțiune tentantă pentru riderii aflați la început de drum.
Acum, reprezentanții Harley-Davidson au lăsat să se înțeleagă că accesibilitatea acestui model ar putea fi extinsă și la nivel global. Într-un interviu acordat publicației britanice MCN, Kolja Rebstock, Vicepreședinte pentru Piețele Internaționale, a declarat:
„Am pierdut volum atunci când am întrerupt gama Sportster, care a avut mult succes. Din păcate, din punct de vedere financiar, nu aducea un aport substanțial companiei. Provocarea este cum putem intra în piață cu modele entry-level de capacitate redusă care să fie totodată viabile economic.”
Rebstock a confirmat că echipele de cercetare și dezvoltare lucrează activ la această temă:
„Există o nevoie clară. Nu pot dezvălui ce se află în planurile noastre, dar am înțeles că avem nevoie de o rampă de lansare către brand.”
În prezent, cel mai accesibil model Harley-Davidson pe piața europeană este Nightster Special, cu un preț de pornire de aproximativ 14.500 de euro – o distanță semnificativă față de segmentul entry-level ocupat de modele precum Honda GB350S sau Triumph Speed 400, care se vând între 4.000 și 6.000 de euro.
Un factor esențial în această strategie de extindere îl reprezintă capacitatea de producție internațională. Rebstock a subliniat că fabrica din Thailanda a devenit un pilon important pentru motocicletele destinate piețelor din afara SUA:
„Avem o capacitate excelentă de producție în Thailanda. Multe dintre motocicletele noastre pentru piețele internaționale provin de acolo, iar feedbackul privind calitatea este excelent.”
Această schimbare de direcție vine și ca parte a unei strategii mai ample de atragere a unui public nou și mai divers, inclusiv femei și tineri motocicliști, fără a-și neglija fanii tradiționali.
„Trebuie să rămânem fideli clienților noștri hardcore,” a declarat Rebstock. „Dar cu cât te dedici mai mult acestui nucleu, cu atât riști să te izolezi dacă nu te deschizi către noi categorii de public.”
Dincolo de planurile pentru modele accesibile, Harley-Davidson continuă să își redefinească imaginea prin modele moderne precum Pan America, Sportster S sau inițiative precum lansarea unei serii internaționale de curse pentru motociclete de tip Bagger. Începând cu 2026, modelele Road Glide pregătite special pentru competiții vor concura pe circuitele MotoGP în cadrul unei noi serii internaționale.
În paralel, marca americană urmărește cu atenție evoluția relațiilor comerciale dintre SUA și UE. În timpul mandatului anterior al președintelui Donald Trump, compania a fost nevoită să mute o parte din producție în afara SUA pentru a evita tarife de până la 31% pe motocicletele destinate Europei. Reinstalarea lui Trump în Biroul Oval și incertitudinile legate de viitoarele acorduri comerciale ridică din nou semne de întrebare.
„Trebuie să fim cât mai flexibili și să ascultăm ceea ce ne transmite peisajul economic,” a mai spus Rebstock. „Sunt optimist că se va ajunge la un acord. Orice parteneriat comercial trebuie să includă reguli echitabile pentru ambele părți.”
Harley-Davidson pare pregătită să deschidă un nou capitol în istoria sa, unul în care accesibilitatea, inovația și diversitatea devin parte integrantă din ADN-ul său. Rămâne de văzut dacă noile modele entry-level vor reuși să aprindă din nou pasiunea pentru marca din Milwaukee în rândul unei noi generații de motocicliști.