Harley-Davidson, unul dintre cei mai importanți și cunoscuți producători americani de motociclete și motoare, a marcat în 2016 o etapă majoră în istoria sa prin lansarea motorului Milwaukee-Eight. Noua unitate de propulsie a fost prezentată pe 23 august și a venit ca răspuns la necesitatea companiei de a-și adapta modelele la cerințele de performanță, confort și emisii ale vremurilor actuale.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
De la Twin Cam la Milwaukee-Eight
Noul motor a fost conceput pentru a înlocui vechiul propulsor Twin Cam, care începea să fie depășit de standardele tehnice și de reglementările în vigoare în anii 2010. Printre problemele vizate s-au numărat puterea generală, eficiența consumului de carburant și emisiile poluante.
Motorul Milwaukee-Eight, denumit astfel după orașul Milwaukee (Wisconsin), locul de origine al companiei, și după cele opt supape ale cilindrilor săi, a adus o serie de îmbunătățiri semnificative:
- cilindree mai mare și raport de compresie mai ridicat;
- opt supape (două pe cilindru) cu o capacitate îmbunătățită de flux;
- dublu sistem de bujii pentru fiecare cilindru;
- un singur arbore cu came antrenat prin lanț, ceea ce a redus greutatea și a contribuit la o accelerație mai rapidă.
Aceste modificări au condus la o putere sporită, emisii mai reduse și o eficiență crescută a consumului de combustibil.
Soluții pentru vibrații și temperatură
Harley-Davidson a avut în vedere și confortul riderilor, în special al celor care aleg motocicletele de tip touring pentru drumuri lungi. Problemele legate de căldură și vibrații, frecvent menționate la generațiile anterioare, au fost abordate prin:
- un sistem de răcire de precizie, adaptat fiecărui model;
- o nouă configurație a evacuării;
- montarea motorului pe tampoane de cauciuc;
- un arbore de echilibrare intern pentru reducerea vibrațiilor.
Astfel, motorul Milwaukee-Eight oferă o experiență de condus mai lină și mai confortabilă decât predecesorii săi.
Gama de variante și modele echipate
Prima generație a fost reprezentată de trei versiuni:
- Milwaukee-Eight 107 (1.750 cm³), lansat pe modelele Road King, Road Glide, Road Glide Special, Freewheeler, Street Glide, Street Glide Special și Electra Glide Ultra Classic;
- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107, prezent pe Road Glide Ultra, Tri Glide Ultra, Ultra Limited și Ultra Limited Low;
- Twin-Cooled 114 (1.870 cm³), utilizat de modelele din gama CVO, precum CVO Limited și CVO Street Glide.
În 2019, compania a introdus motorul Milwaukee-Eight 117 (1.923 cm³), care a echipat motocicletele touring și CVO, dar și modele Softail, inclusiv Low Rider S și ST, Fat Boy, Breakout, Street Bob și Heritage Classic.
În 2021, Harley-Davidson a prezentat o nouă versiune: Milwaukee-Eight VVT 121 (1.977 cm³), echipată pe anumite motociclete de touring. Cel mai puternic derivat, High Output 121, cu 127 cai putere, a fost montat standard pe modelul CVO Road Glide ST.
Tradiție și evoluție
De la primele prototipuri cu motoare monocilindrice la propulsoare emblematice precum Panhead, Shovelhead, Knucklehead sau Revolution, Harley-Davidson a construit o tradiție de peste un secol. Lansarea Milwaukee-Eight a demonstrat dorința companiei de a combina caracterul clasic al brandului cu inovațiile necesare pentru a răspunde cerințelor actuale ale pieței motocicletelor.