Honda prezintă noile CB500 Super Four și CBR500R Four la CIMAMotor 2025

motocicleta aspect retro clasic pe scena de prezentare
Sursa Foto: Honda

Honda a dezvăluit două modele complet noi echipate cu un motor cu patru cilindri în linie de 502 cmc, în cadrul salonului CIMAMotor din Chongqing, China: CB500 Super Four (CB500SF), un model retro-standard, și sportiva CBR500R Four. Ambele motociclete sunt programate să ajungă pe piață la începutul primăverii 2026, însă Honda nu a confirmat încă în ce piețe vor fi disponibile.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Cele două modele împart același propulsor de 502 cmc, capabil să dezvolte aproximativ 80 CP. Conform documentelor de înregistrare a mărcilor depuse în Japonia, sunt așteptate și versiuni de 400 cmc, destinate piețelor unde licențele sunt diferențiate pe categorii de cilindree.

O noutate importantă este introducerea sistemului E-Clutch de generația a doua. Acesta utilizează mici motoare electrice pentru a controla automat ambreiajul, iar pe noile CB500SF și CBR500R Four, sistemul funcționează în strânsă legătură cu accelerația electronică pentru a permite retrogradări automate.

Spre deosebire de prima generație, unde componentele erau montate pe partea dreaptă a motorului, Honda le-a mutat acum pe partea stângă, pentru o mai bună distribuție a greutății.

Pe lângă accelerația electronică, ambele motociclete sunt echipate cu cinci moduri de rulare preprogramate. Șasiul este unul din oțel, cu formă de diamant, motorul având rol portant. Suspensia față utilizează o furcă inversată, iar bascula din aluminiu este conectată la un monoamortizor prin sistemul ProLink. Frânarea este asigurată de etriere radiale Nissin cu patru pistoane, montate pe roata față.

CBR500R Four preia elemente de design din familia CBR, cu carene laterale similare cu ale modelului CBR500R, dar cu partea superioară a carenei prelungită spre rezervor, pentru un aspect mai agresiv.

CB500 Super Four adoptă un stil retro inspirat de conceptul CB1000F, cu o schemă cromatică argintie completată de dungi albastre în două nuanțe. Lipsa carenelor lasă la vedere cele patru galerii de evacuare, similare cu cele ale CB650R, care coboară în partea dreaptă către un silențios cromat.

Honda a anunțat că detalii suplimentare vor fi prezentate la EICMA, în noiembrie, sau în cadrul unuia dintre saloanele moto din Japonia, la începutul anului viitor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...