Indian Challenger stabilește un nou record mondial de viteză la Bonneville, după 58 de ani

motocicleta de culoare alb sotie surprinza in viteza
Sursa Foto: Indian

Indian Motorcycle a doborât un record vechi de peste jumătate de secol, demonstrând potențialul de performanță al modelului Challenger într-o versiune special pregătită pentru competiție. Pe legendarul lac sărat Bonneville, motocicleta a atins viteze apropiate de 200 mph, înscriindu-se în istoria sportului cu motor.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Pentru acest proiect, compania a colaborat cu S&S Cycle și Mission Foods, iar pilotul Tyler O’Hara, dublu campion în seria King of the Baggers (KOTB), s-a aflat la ghidon.

Record istoric depășit

Performanța vine în contextul unei moșteniri notabile pentru marca americană. În 1967, Burt Munro a stabilit un record de 191 mph (307,3 km/h) pe o Indian Scout din 1920, modificată manual. Acum, O’Hara a dus Challenger-ul pregătit special pentru Bonneville până la 192 mph (308,99 km/h), depășind astfel recordul simbolic.

La o a doua încercare, motocicleta a atins 196,576 mph (316,358 km/h), stabilind oficial un nou record de clasă în cărțile de istorie ale American Motorcyclist Association (AMA). Media celor două curse a fost de 194,384 mph (312,83 km/h), depășind vechiul record de 169,828 mph (273,311 km/h) stabilit în 1972 de J. Angerer pe un Triumph.

O motocicletă construită pentru viteză extremă

Motocicleta utilizată a fost bazată pe Indian Challenger, echipată cu motorul PowerPlus V-twin de 112 ci (1.833 cmc), care livrează standard 126 CP. Pentru Bonneville, propulsorul a fost modificat cu clapete de accelerație mărite, chiulase portate, arbori cu came de competiție și un sistem de evacuare reproiectat.

S&S Cycle a adaptat raportul de compresie pentru a utiliza combustibil cu cifră octanică ridicată, în timp ce masa arborelui cotit a fost modificată pentru stabilitate la turații mari. Caroseria a fost realizată integral din fibră de carbon, inclusiv cutiile laterale, iar rezervorul și carenele au fost reproiectate pentru aerodinamică. Suspensia este semnată Öhlins, iar frânele sunt Brembo de top.

Declarațiile pilotului

Tyler O’Hara a descris experiența la ghidon:
„Ești acolo, treci în treapta a șasea, primești steagul verde și faci tot posibilul să mergi cât de repede poți. Motocicleta se mișcă stânga-dreapta, mintea îți spune să reduci, dar instinctul îți spune să continui. E inconfortabil, e riscant, mergi cu 190 mph și apoi, brusc, ai trecut linia de sosire.”

Moștenirea Indian

Indian Motorcycle adaugă astfel un nou capitol în istoria sa competițională, care include victoriile lui Ed „Iron Man” Kretz la Daytona 200 în 1937, dominația echipei originale „Wrecking Crew” și succesul actual al lui Jared Mees în cursele de flat track.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...