Indian Motorcycle brevetează un far cu radar integrat pentru cruise control adaptiv

motocicleta cruiser neagra indian cu farul in prim plan si un munte in spate
Sursa Foto: Indian

Indian Motorcycle a depus o cerere de brevet pentru un nou tip de far care integrează un senzor radar în spatele lentilei, o soluție menită să răspundă cerințelor de design fără a afecta aspectul clasic al modelelor sale cruiser.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Documentația depusă descrie un ansamblu destinat modelelor Chieftain, Challenger, Pursuit și Roadmaster, unde unitatea de radar este poziționată în partea inferioară a farului, în spatele unei secțiuni transparente. Partea superioară, în formă de semilună, găzduiește proiectoarele LED pentru faza scurtă și lungă, în timp ce senzorul radar, cu formă rectangulară, este integrat discret în corpul farului.

Tehnologia folosește faptul că undele radar pot traversa plasticul sau sticla utilizate la lentile, atâta timp cât acestea nu sunt tratate cu straturi metalizate. Pentru funcționarea optimă, radarul trebuie plasat în spatele unei suprafețe netede și aproape verticale, iar farul circular de mari dimensiuni, specific motocicletelor cruiser, se dovedește a fi locul ideal.

Concurența, precum BMW R 18 Transcontinental și Bagger, oferă deja sisteme radar frontale, dar acestea sunt montate în module vizibile deasupra farului. Prin comparație, soluția Indian urmărește să mențină liniile estetice tradiționale, eliminând necesitatea unor elemente suplimentare.

În prezent, pentru gama 2025, Indian utilizează senzori radar doar pentru monitorizarea unghiului mort și avertizarea coliziunilor din spate. Totuși, compania are brevete pentru sisteme radar frontale încă din urmă cu cinci ani, vizând nu doar cruise control adaptiv, ci și funcții complexe precum rularea în grupuri de motociclete fără alarme false, prin asocierea senzorilor radar cu camere video care monitorizează poziția în bandă.

Industria moto tinde să combine radarul adaptiv cu transmisii semi-automate, permițând motocicletelor să își adapteze singure viteza și treptele de viteză în funcție de trafic. Unele sisteme, cum este cel dezvoltat de KTM, permit chiar oprirea completă și repornirea fără intervenția riderului. Deși Indian nu dispune încă de o cutie de viteze automată, introducerea radarului frontal ar putea pregăti terenul pentru această tehnologie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...