Kawasaki a prezentat oficial modelele Z1100 și Z1100 SE, cele mai noi membre ale familiei Z, continuând tradiția „Sugomi” care definește designul și senzația de pilotaj a gamei Supernaked. Lansarea marchează o nouă etapă în evoluția modelelor naked de înaltă performanță ale producătorului japonez.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Conceptul Sugomi, introdus pentru prima dată în 2014 pe Z1000, descrie filosofia de design și experiența de pilotaj axată pe agresivitate vizuală și răspuns visceral. Noua Z1100 include faruri LED cu un aspect agresiv, un carenaj inferior redesenat cu fante laterale și o poziție de pilotaj optimizată.
La baza celor două modele se află cadrul rigid din aluminiu tip twin-tube, furci SFF-BP și suspensie spate cu sistem horizontal back-link. Modelul standard Z1100 este echipat cu etriere monobloc și discuri de frână de 310 mm, asigurând un răspuns direct la comenzile riderului.
Versiunea Z1100 SE este echipată suplimentar cu frâne Brembo cu etriere radiale monobloc, discuri Brembo, conducte de frână împletite din oțel și un amortizor spate Öhlins S46 cu reglaj de preîncărcare prin comandă la distanță. Anvelopele standard sunt Dunlop Sportmax Q5A.
Cockpitul este dominat de un ecran TFT color de 5 inch, cu navigație turn-by-turn și conectivitate pentru smartphone prin aplicația Rideology The App, ce include funcții de comandă vocală.
Din punct de vedere tehnologic, Z1100 și Z1100 SE includ acceleratoare electronice (ETV), control al croazierei, quickshifter bidirecțional KQS, unitate IMU cu șase grade de libertate, sisteme KCMF (Cornering Management), KTRC (Traction Control), KIBS (ABS integrat), moduri de putere selectabile și moduri de rulare preconfigurate: Sport, Road, Rain și Rider (personalizat).
Propulsia este asigurată de un motor de 1.099 cm³, patru cilindri în linie, capabil să livreze 100 kW (136 CP) și un cuplu maxim de 112,7 Nm, cu o economie de combustibil optimizată. Motorul utilizează arbori cu came și arcuri de supape revizuite, pistoane noi și rapoarte finale optimizate, cu treptele a 5-a și a 6-a mai lungi decât la modelele Z din clasa litru precedente. Masa volantului a fost mărită, iar cursa pistonului este mai lungă cu 3 mm comparativ cu Z1000, îmbunătățind răspunsul la turații medii și înalte.
Sistemul de evacuare are configurație 4-2-1, contribuind la un aspect agresiv și la reducerea masei. Pachetul ergonomic a fost îmbunătățit cu un ghidon mai lat cu 22 mm și mutat cu 13 mm mai în față, pentru un control mai precis și o manevrabilitate mai ușoară la toate vitezele.
Kawasaki anunță că modelele Z1100 și Z1100 SE vor ocupa poziția de vârf în familia Z Supernaked începând cu 2026, oferind fanilor clasei litru un amestec de performanță brută și tehnologie avansată.