Kawasaki Z1100 SE pregătit pentru 2026? Documentele oficiale sugerează o versiune specială, nu o revenire a modelelor Zephyr sau ZRX

motocileta kawasaki z1000 verde modelul expus in 2013
Sursa Foto: Kawasaki

O nouă înregistrare în baza de date a Agenției pentru Protecția Mediului din Statele Unite (EPA) pentru modelele de motociclete din 2026 a atras atenția pasionaților de motociclete retro, sugerând posibilitatea revenirii unui model Kawasaki de inspirație clasică, precum Zephyr sau ZRX. Totuși, o analiză detaliată a documentelor de omologare și a certificărilor internaționale indică un scenariu diferit: este vorba, cel mai probabil, despre o variantă specială a viitorului Z1100.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

În certificările EPA pentru gama 2026 apar două modele neanunțate, ambele echipate cu motorul cu patru cilindri în linie de 1099 cmc, utilizat deja pe Versys 1100 și Ninja 1100SX. Unul dintre aceste modele poartă codul ZR1100HT, identificat anterior în documentele CARB (California Air Resources Board) și deja aprobat în piețe precum Europa și Australia. Acesta este cunoscut ca fiind viitorul model Z1100.

Cel de-al doilea model, identificat prin codul ZRT10GT, a generat speculații privind o posibilă relansare a unei motociclete de tip roadster retro. Motivul: în anii ’90, Kawasaki a folosit coduri similare (ZRT10A, ZRT10B, ZRT10C) pentru modelele Zephyr 1100 și ZRX1100.

Cu toate acestea, documentele de omologare din Australia oferă o imagine mai clară. Potrivit acestora, ZRT10G este denumirea tehnică a modelului, iar Z1100 reprezintă denumirea comercială. În același set de documente sunt specificate două variante ale aceluiași model: ZRT10G și ZRT10H, corespunzătoare versiunilor Z1100 și Z1100 SE. Sufixele „G” și „H” par să desemneze modelul standard și, respectiv, modelul ediție specială (SE), deși acest lucru nu este exprimat explicit.

Omologările europene confirmă această clasificare, listând patru versiuni ale modelului Z1100: G1, G2, H1 și H2. Conform datelor tehnice, G1 și H1 dispun de o putere de 134 CP, în timp ce G2 și H2 sunt versiuni cu putere limitată la 114 CP. Diferențele dintre variantele „G” și „H” se pare că țin de nivelul echipării, o abordare deja cunoscută de Kawasaki la alte modele din gamă, precum Z900/Z900 SE, Versys 1100/Versys 1100 SE sau Ninja 1100SX/Ninja 1100SX SE.

În ceea ce privește alegerea codurilor diferite în documentele EPA (ZR1100H și ZRT10G), aceasta pare să fie o chestiune birocratică, influențată de modul în care au fost completate formularele de certificare. După lansarea oficială a modelului Z1100, este de așteptat ca documentele EPA să fie actualizate pentru a reflecta denumirea de marketing, în concordanță cu restul gamei.

Utilizarea unui cadru din aluminiu, comun cu cel al modelelor Versys și Ninja 1100, face improbabilă o adaptare ușoară la stilul clasic al modelelor Zephyr sau ZRX. Dezvoltarea unui cadru complet nou pentru a obține proporții retro ar presupune costuri semnificative de cercetare și producție. În plus, Kawasaki ar putea atinge performanțe similare cu investiții mai mici prin actualizarea actualului Z900RS, dotându-l cu motorul de 124 CP de pe Z900, în locul celui de 110 CP folosit în prezent.

Deși interesul pentru motocicletele cu aspect retro continuă să crească, documentele oficiale disponibile indică faptul că ZRT10GT reprezintă o variantă a modelului Z1100 – cel mai probabil versiunea SE – și nu o relansare a modelelor Zephyr sau ZRX pentru anul 2026.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...