Grupul austriac PIERER Mobility AG, compania-mamă a mărcii KTM, a anunțat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului 2025, perioadă marcată de restructurarea grupului și de relansarea producției. Potrivit raportului publicat la 28 august 2025, procedurile de insolvență ale KTM și ale două filiale au fost finalizate cu succes, generând un profit contabil de restructurare în valoare de 1,187 miliarde euro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Restructurarea KTM și măsurile de reorganizare
Procesul de restructurare, finalizat în iunie 2025, a implicat plata unei cote de 30% din creanțele recunoscute către creditori. Restul de 70% a fost contabilizat ca profit de restructurare. În cadrul măsurilor, compania a decis închiderea treptată a diviziei de biciclete până la sfârșitul anului 2025, vânzarea participației majoritare din MV Agusta și cedarea diviziei KTM X-BOW către un consorțiu internațional de investitori.
Producția în Austria a fost suspendată pe parcursul primei jumătăți a anului, însă a fost reluată la finalul lunii iulie 2025 pe toate cele patru linii de asamblare. În paralel, compania a implementat măsuri de reducere a costurilor, inclusiv diminuarea temporară a programului de lucru și scăderea cheltuielilor de personal, menținând însă angajații considerați esențiali.
Evoluții financiare
Veniturile grupului au scăzut cu 57,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 425 milioane euro, din care 46,5% au provenit din Europa, 32,4% din America de Nord și 21,1% din alte piețe.
Pe de altă parte, rezultatul net a fost pozitiv, de 739 milioane euro, în comparație cu o pierdere de 172 milioane euro în prima jumătate a lui 2024. EBITDA a ajuns la 1,003 miliarde euro, iar EBIT la 930 milioane euro, ambele trecând pe plus datorită profitului contabil rezultat din restructurare.
Datoria netă a fost redusă cu peste jumătate, ajungând la 756 milioane euro, comparativ cu 1,643 miliarde euro la finalul lui 2024. Fondurile au fost asigurate printr-un împrumut de 450 milioane euro de la Bajaj Auto International Holdings BV și un împrumut de 350 milioane euro de la Pierer Bajaj AG.
Numărul de angajați s-a redus cu aproape 29% într-un an, la 4.303 salariați la 30 iunie 2025.
Segmentul motocicletelor
Motocicletele au generat 87% din veniturile externe ale grupului în H1 2025. Vânzările totale au însumat 85.284 unități, în scădere cu 42,2% față de anul anterior. Din acestea, 34.950 unități au fost livrate prin parteneriatul strategic cu Bajaj Auto, marcând o creștere de 8% pe piața indiană.
Veniturile externe din segment au fost de 372 milioane euro, în scădere cu 60,3% față de H1 2024. Totuși, pe fondul restructurării, EBITDA a urcat la 1,038 miliarde euro, iar EBIT la 966 milioane euro.
Compania a subliniat că peste 100.000 de motociclete au fost vândute de dealeri direct clienților, ceea ce a contribuit la reducerea stocurilor și la îmbunătățirea lichidităților.
Segmentul bicicletelor
Divizia de biciclete, aflată în proces de închidere, a generat 12% din vânzările externe. În total, au fost comercializate 50.107 unități, cu o scădere de 6,9% față de anul anterior, însă segmentul bicicletelor electrice a crescut cu 55,9%, până la 44.860 unități.
Veniturile segmentului au fost de 52 milioane euro, în scădere cu 24,4% față de H1 2024. Pierderile operaționale s-au redus semnificativ, EBITDA și EBIT fiind de -11 milioane euro, comparativ cu -115 milioane euro și, respectiv, -117 milioane euro anul precedent.
Perspective
Conducerea PIERER Mobility estimează că veniturile pentru întregul an 2025 vor fi sub nivelul din 2024, având în vedere oprirea producției în primele șase luni și politica de livrări limitate pentru reducerea stocurilor globale.
Pentru 2026, compania anticipează o producție și vânzări mai reduse față de 2024, pentru a permite pieței să absoarbă stocurile existente. Conducerea estimează un EBITDA pozitiv în 2026 și posibilitatea unui EBIT pozitiv începând cu 2027.
În comunicatul oficial, compania a precizat că „relațiile solide cu furnizorii și disponibilitatea la timp a componentelor sunt factori decisivi pentru succesul relansării producției”.