În industria motocicletelor chinezești, controversa persistă odată cu lansarea noilor modele inspirate direct din design-ul unor mărci consacrate. Cel mai recent exemplu este Sukuli S1000RR, o motocicletă ce pare să fie o replică fără jenă a celebrului model sportiv BMW.
Sukuli S1000RR atrage atenția prin similitudinile evidente cu BMW S1000 RR, începând de la logo-uri până la linia designului general.
Cu toate acestea, similaritățile se opresc aici. În locul motorului in-line pe patru cilindri al BMW-ului, Sukuli S1000RR este echipată cu un motor paralel twin care dezvoltă doar 15 cai putere, comparativ cu puterea impresionantă a originalului.
Motocicleta chineză promite o viteză maximă de aproximativ 145 km/h, menținând caracteristicile tehnice de bază precum furcile USD, suspensia mono-shock și frânele hidraulice.
Nu este prima dată când firma chineză tramplează pe drepturile de autor ale unor mărci de prestigiu. În portofoliul Sukuli se regăsește și o replică a Ducati Streetfighter V4 S, echipată cu același tip de motor și șasiu, precum și o versiune complet carenata a Panigale V4 S, numită V4R. Aceasta din urmă este dotată cu winglets aerodinamice și este denumită „Sukuli Corse”, o ironie crasă la adresa tradiției Ducati.

În contrast, nu toate motocicletele chinezești sunt fabricate în această manieră. Morbidelli T1002VX reprezintă un exemplu clar al unui producător chinez care adoptă o abordare originală în design și construcție.
Prețurile pentru motocicletele Sukuli nu sunt specificate pe site-ul de export, fiind listate ca „negociabile”. Această politică lasă loc de întrebări cu privire la raportul preț-calitate al acestor produse și la potențialul lor de atracție în rândul consumatorilor internaționali.
Sukuli S1000RR și alte clone chinezești ridică întrebări importante despre inovația în design și etica de producție în industria motocicletelor. Într-o piață globală dominată de mărci de renume, cum răspund consumatorii la alternativele mai accesibile, dar controversate, rămâne de văzut.