Compania franceză CIXI a prezentat un concept de vehicul electric neobișnuit, denumit VIGOZ, care combină elemente de bicicletă, motocicletă și automobil într-o formă hibridă fără precedent. Modelul, aflat încă în stadiu de dezvoltare, propune o nouă abordare a mobilității personale – una „activă” și interactivă, în care șoferul trebuie să pedaleze pentru a se deplasa.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un concept care sfidează clasificările tradiționale
CIXI VIGOZ este un vehicul cu trei roți înclinate, asemănător în structură cu scuterele Piaggio MP3, dar cu o caroserie complet închisă, dotată cu centuri de siguranță și sistem de aer condiționat, oferind confort similar unui automobil. În același timp, poziția ocupantului – denumit de producător „pilot” – amintește de cea a unei biciclete reclinate, cu pedale amplasate frontal și direcție sub șezut.
Vehiculul poate transporta două persoane, iar designul său futurist îmbină caracteristicile unui scuter, ale unei triciclete și ale unei mașini electrice compacte.
Performanțe electrice: până la 120 km/h și autonomie de 160 km
Potrivit informațiilor oferite de CIXI, VIGOZ este echipat cu un motor electric alimentat de o baterie de 22 kWh, care îi permite să atingă viteze de până la 75 mph (aprox. 120 km/h) și o autonomie estimată la 100 mile (circa 160 km).
Sistemul de propulsie electric este completat de o funcție de frânare regenerativă, iar pedalatul contribuie la extinderea autonomiei, deși producătorul recunoaște că energia generată de pedale este limitată. În esență, pedalatul are mai degrabă rolul de a oferi o experiență activă și personalizată de condus, decât unul energetic substanțial.
O „mobilitate activă” în locul celei pasive
CIXI descrie VIGOZ drept o alternativă la mobilitatea pasivă oferită de automobilele electrice convenționale. Vehiculul accelerează și încetinește în funcție de ritmul de pedalare, iar pentru mersul înapoi este suficient ca utilizatorul să pedaleze în sens invers.
„Transformă fiecare călătorie într-o experiență sănătoasă și activă”, se arată în prezentarea oficială a producătorului. Totodată, sistemul oferă moduri de rulare diferite – Town și Sport – care ajustează răspunsul transmisiei și nivelul de frânare de motor.
Design și funcționalitate: între bicicleta futuristă și microcar electric
Cabina închisă a modelului VIGOZ este proiectată pentru utilizare zilnică, cu funcții conectate și un spațiu interior ergonomic. Vehiculul se înclină în viraje pentru o stabilitate mai mare, iar conceptul general amintește de o reinterpretare modernă a Mochet Velocar, un vehicul francez din anii 1920 care combina pedalele cu propulsia mecanică.
Totuși, spre deosebire de acele vehicule rudimentare, VIGOZ dispune de tehnologii moderne și promite performanțe similare unui autovehicul urban electric.
Deocamdată doar un concept
În prezent, CIXI nu a construit încă un prototip complet funcțional al modelului VIGOZ. Proiectul se află în faza de testare și rafinare, iar compania nu a anunțat încă detalii despre data lansării comerciale sau despre preț.
De asemenea, nu este clar ce categorie de permis ar fi necesară pentru conducerea unui astfel de vehicul hibrid, având în vedere combinația dintre caracteristicile unei biciclete electrice și cele ale unui autovehicul.