WMC și Pininfarina reinventează motocicleta viitorului: Tehnologie aerodinamică cu tunel de aer și propulsie hibridă într-un concept revoluționar

concept motocicelta Pininfarina
Sură Foto: Pininfarina

Compania britanică de motociclete White Motorcycle Concepts (WMC) și prestigioasa casă de design Pininfarina au anunțat o nouă colaborare interesantă, menită să modeleze viitorul inovației aerodinamice în mobilitatea pe două roți. Prin acest parteneriat, cele două companii doresc să demonstreze cum poate fi implementată tehnologia aerodinamică brevetată de WMC în motocicletele de serie, pentru a le îmbunătăți eficiența.

Pentru cei care nu cunosc, această tehnologie aerodinamică constă, în esență, într-un mare tunel de aer care trece din fața motocicletei până în spate, dirijând aerul prin cadrul vehiculului în loc să-l forțeze să ocolească, reducând astfel semnificativ rezistența la înaintare și crescând eficiența combustibilului și performanțele.

Fondată de inginerul de Formula 1 Robert White, WMC a atras atenția comunității moto în 2021, când a stabilit un nou record mondial de viteză pentru motociclete electrice cu modelul său WMC250EV, o motocicletă inovatoare cu un tunel cilindric masiv în mijlocul caroseriei.

Tehnologia a fost testată și perfecționată de-a lungul anilor pe motociclete electrice, inclusiv un model hibrid cu trei roți, WMC300FR, construit pe baza Yamaha Tricity, folosit de poliția locală din Northamptonshire, dar și pe motocicleta sport electrică Zero SR/S.

Parteneriatul cu Pininfarina – anunțat în cadrul evenimentului aniversar de 95 de ani al casei de design – vizează aplicarea tehnologiei pe o motocicletă de tip roadster. Primele rezultate ale colaborării sunt o serie de schițe de design conceptual care înfățișează cum poate fi încorporat acest canal aerodinamic într-un model naked și semi-carenat, propulsat de un sistem hibrid cu inducție forțată.

Canalul de aer este un element-cheie atât estetic, cât și structural, aerul fiind direcționat prin cadru de sub ghidon și eliberat sub șaua motociclistului. Acest flux reduce rezistența aerodinamică și, implicit, emisiile de CO₂.

Robert White, fondatorul WMC, a declarat:

„Conceptul canalului a fost mereu despre îmbunătățirea eficienței, indiferent de sursa de combustibil. Această colaborare a dus ideea la următorul nivel, arătând cum canalul poate oferi performanțe funcționale și în același timp să devină un element de design pentru motocicletele viitorului.”

Pininfarina subliniază că această tehnologie permite menținerea unei poziții de condus convenționale și confortabile, într-o motocicletă care generează mult mai puțină rezistență la aer comparativ cu motocicletele naked tradiționale.

White adaugă:

„Forma tubulară a canalului este inerent rigidă și creează o conexiune solidă între capul de direcție din față și zona șeii și suspensia spate, oferind în același timp un suport pentru montarea sistemului de propulsie.”

Pentru acest concept, Pininfarina consideră că cea mai potrivită soluție tehnică ar fi un sistem hibrid compact, cu un motor mic cu inducție forțată, în locul unei unități de cilindree mare – pentru a reduce greutatea și a maximiza eficiența într-un pachet compact.

White a concluzionat:

„A fost o adevărată plăcere să colaborăm cu Pininfarina pentru aceste prime interpretări ale modului în care canalul nostru patentat ar putea fi integrat într-un design nou de motocicletă, cu un tren de rulare hibrid compact. Sunt deosebit de mândru de felul în care am reușit să facem canalul atât un element structural, cât și estetic pe conceptele carenate și naked.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...