După un început dificil, Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL), campionatul pentru curse autonome, revine pentru al doilea sezon de curse pe circuitul Yas Marina. Conform publicației Autosport, continuarea primului sezon din 2024 își propune să construiască pe baza a ceea ce s-a întâmplat anterior, pe grilă adăugându-se încă trei mașini.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Ce se întâmplă într-o cursă A2RL
Campionatul A2RL nu este doar despre monoposturi, ci și despre curse de drone și buggy-uri, dar evenimentul principal este cursa cu cele 11 mașini autonome de pe circuitul Yas Marina. Mașinile sunt versiuni modificate ale celor folosite în Super Formula (campionat din Japonia).
Construite de italienii de la Dallara, monoposturile EAV-25 sunt dotate cu procesoare alimentate de inteligență artificială montate în scaunul șoferului, precum și cu actuatoare hidraulice. Totodată, multipli senzori, precum GPS și LiDAR, sunt folosiți pentru a ghida mașinile pe circuit.

Mașinile sunt toate la fel, iar diferența o face software-ul montat de echipele concurente. Ca specificații tehnice, mașinile vin dotate cu un motor Honda turbo de 2 litri care, în combinație cu o transmisie cu șase rapoarte, sunt capabile să atingă 300 km/h.Prima cursă a avut loc în primăvara anului 2024 tot pe circuitul Yas Marina.
La aceea au participat 8 echipe, dar doar 4 s-au calificat pentru cursa finală, dintre care doar două au terminat cursa. În 2024, podiumul a fost alcătuit din două echipe din Germania și una din Italia.
Cursa de anul acesta reunește 11 mașini pe grila de start
Înainte, echipele au avut la dispoziție doar trei luni pentru a pregăti software-ul pentru cursă, anul acesta competiția punând la dispoziție o competiție strict pentru stadiul de simulări. A2RL SIM-Sprint vine în ajutorul echipelor, iar Stephane Timpano, CEO al ASPIRE, compania care organizează A2RL, susține că toate echipele participante anul trecut și-au reconfirmat prezența anul acesta.
„Echipele noastre s-au antrenat mult mai mult decât pentru prima cursă, toate echipele de anul trecut și-au reconfirmat participarea, iar echipa noastră din Japonia, TGM Grand Prix, este deja o echipă consacrată de curse Super Formula, așa că ei privesc cursa ca pe o cursă, nu ca pe un experiment științific”, susține Stephane Timpano, CEO al ASPIRE.
Cursa de anul acesta are multe de remediat
Anul trecut a avut loc o cursă auto A2RL împotriva fostului pilot de Formula 1 Daniil Kvyat. Deși nu a fost o cursă completă, mașina autonomă a ținut totuși pasul cu omul. Kvyat a trecut linia de sosire cu 10 secunde înaintea concurentului său AI. Cu toate că Timpano dorește să reducă acest decalaj, problema pe care trebuie să se axeze mai mult este modul de pilotaj al monoposturilor, care au avut mai multe momente haotice și chiar accidente.
Cele 11 echipe care vor lua parte la startul din Abu Dhabi se vor lupta pentru un premiu de 2,25 milioane de dolari.