McLaren este fără îndoială echipa de bătut în acest debut de sezon din Formula 1, iar rivalii au tot încercat să afle care este secretul din spatele performanței monopostului MCL39. Au existat multe teorii, iar directorul tehnic al Mercedes, James Allen, a venit cu un răspuns legat de avantajul pe care echipa de la Woking îl are în fața rivalilor.
Cu trei victorii din primele patru etape, McLaren este echipa care a propus cel mai rapid monopost în acest debut de stagiune din F1.
Rivalii au tot studiat mașina McLaren, iar James Allen, directorul tehnic al Mercedes, a fost cel care a vorbit cu subiect și predicat despre marele secret al dominației.
„Cred că nimeni nu știe asta în totalitate (n.r. secretul dominației). Dacă am ști, ar fi foarte ușor de copiat, nu-i așa?
Dar cred că ai putea încerca să spui că temperaturile lor de suprafață din partea din spate a mașinii sunt probabil mai scăzute decât ale celorlalte echipe, deoarece avantajul lor se regăsește cel mai mult atunci când ești pe o pistă cu spate limitat și unde temperaturile pneurilor spate îți guvernează ritmul.
Dar nu este niciodată un singur lucru, iar ei ar fi făcut o treabă bună pe toată linia”, spune James Allen.
Inginerul Mercedes vorbește despre managementul avansat al pneurilor atunci când vine vorba despre dominația McLaren.
Totul se învârte în jurul pneurilor spate, mai precis.
Această finețe în gestionarea termică nu este vizibilă cu ochiul liber, dar este devastator de eficientă în condiții solicitante. Un avantaj „invizibil”, greu de replicat.
În FP3 în Bahrain, la temperaturi ridicate, monopostul McLaren a fost devastator de rapid. În calificările de seară, pe o pistă mai rece, avantajul față de rivali a scăzut dramatic.
Acest lucru indică un pachet tehnic echilibrat, cu un șasiu foarte eficient din punct de vedere aerodinamic și o interacțiune excelentă cu pneurile.
„Nu e doar forța de apăsare, am investit în designul care optimizează comportamentul termic al pneurilor”, mărturisește Andrea Stella, directorul de echipă al celor de la McLaren.
Putem vorbi despre un avantaj real, dar nu imbatabil, notează jurnaliștii de la The Race.
În condiții mai reci de cursă, avantajul McLaren se estompează. Rămâne de văzut cum se va comporta monopostul McLaren atunci când va avea nevoie de o încălzire rapidă a pneurilor, iar acest lucru îl vom afla pe parcursul sezonului 2025.