Vânzările Porsche în China au scăzut cu 42% în primul trimestru al anului 2025, accentuând declinul general al constructorilor auto străini într-o piață dominată de rivalii locali, transmite Reuters.
Producătorii chinezi, precum BYD, Xiaomi sau Nio, își extind rapid prezența în segmentele premium, oferind vehicule electrice avansate și tehnologii interioare sofisticate, la prețuri competitive.
Porsche, care a atins vânzări record în China în 2021 (95.671 unități), nu a prezentat noutăți electrice la Salonul Auto de la Shanghai din 2025, ci două ediții limitate ale modelului 911, mizând pe imaginea clasică a mărcii.
Însă, interesul clienților chinezi s-a îndreptat către modele precum Xiaomi SU7, un sedan sport electric care, în versiunea Ultra de 1.548 CP, a strâns 10.000 de precomenzi în două ore – mai mult decât vânzările totale Porsche în China în același trimestru.
„Porsche este terminat în China”, a afirmat Tu Le, fondator al Sino Auto Insights.
Oliver Blume, CEO Volkswagen și Porsche, a declarat că nu este interesat de volum, ci de menținerea unui preț „adecvat pentru Porsche”. Acesta a respins ideea că Porsche ar concura direct cu brandurile chineze precum Xiaomi, despre care a spus că „sunt mașini cool”, dar aflate într-un „segment de preț inferior”.
Blume a precizat că vânzările EV Porsche în China sunt „relativ scăzute” și a admis că marca ar putea renunța la electrice în această piață.
„Conceptul de Porsche ca brand de elită nu mai înseamnă nimic pentru tinerii din China”, a explicat Bo Yu, manager JATO Dynamics China.
În paralel, Xiaomi a vândut 137.000 de SU7-uri anul trecut, față de 57.000 de unități vândute de Porsche în China. Nio a livrat 221.970 de vehicule, în creștere cu aproape 39%, și estimează dublarea vânzărilor în 2025.
Constructorii străini încearcă să recupereze teren: Nissan a anunțat investiții de 1,4 miliarde USD și lansarea a 10 modele noi în China. General Motors mizează pe Cadillac și modelul MPV Buick GL8, prezentat în versiune electrică și hibridă, dotat cu funcții premium precum masaj sau sistem de parfumare.
„Trebuie să ne menținem dominația GL8 înainte să ne fie luată”, a spus Matt Noone, responsabil de design la Buick. „Este o cursă contra cronometru.”