Producătorii auto din China câștigă teren în Europa / Sunt aproape să egaleze cota de piață a Mercedes-Benz

Masina electrica chineza BYD
Sursa foto: JLPPA / Bestimage / Profimedia

Înmatriculările de automobile în Europa au scăzut în iunie, dar producătorii auto din China continuă să câştige teren, ajungând la o cotă de piaţă record, arată rezultatele studiului publicat miercuri de potrivit datelor Jato Dynamics, transmite Reuters, conform Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Luna trecută, înmatriculările pe piaţa europeană au înregistrat un declin anual de 4,4%, la 1,25 milioane de vehicule.

Producătorii auto din China profită de modelele lor ieftine şi se extind în Europa, intrând pe o piaţă dominată în mod tradiţional de mărcile europene şi americane, pe fondul trecerii la vehicule electrice (EV). Aceste evoluţii au amplificat tensiunile comerciale dintre Bruxelles şi Beijing, inclusiv disputa privind taxele vamale impuse de UE producătorilor chinezi de vehicule electrice, menite să protejeze companiile auto din Europa.

Mărcile din China aproape şi-au dublat cota combinată pe piaţa europeană la 5,1% în primul semestru din 2025, aproape de cea a Mercedes-Benz, de 5,2%, conform Jato Dynamics.

Înmatriculările de automobile din Chin au crescut cu 91% de la începutul anului. BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor şi Xpeng au alimentat creşterea, de exemplu BYD a vândut 70.500 unităţi în primul semestru din 2025, un avans anual de 311%.

Stellantis a raportat cel mai sever declin al cotei de piaţă în rândul marilor producători auto, la 15,3%, de la 16,7% anul trecut. Al doilea cel mai mare decline a venit de la Tesla, care a ajuns la o cotă de piaţă de doar 1,6%, faţă de 2,4% anul trecut.

Înmatriculările de vehicule electrice pe baterii (BEV) au depăşit pentru prima dată pragul de un milion în primul semestru din 2025, cu o creştere de 25%, la 1,19 milioane unităţi, o cotă de piaţă de 17,4%.

„Preţurile persistent ridicate, tensiunile geopolitice şi economice cu partenerii comerciali ai Europei şi evoluţiile pieţei post-pandemie sunt motivele declinului pieţei auto europene. Varianta modernizată Model Y a Tesla nu a reuşit să stimuleze vânzările companiei americane. În acelaşi timp, concurenţa din partea BYD şi Volkswagen face mai dificil pentru Tesla să-şi menţină poziţia”, a apreciat Felipe Munoz, analist la JATO Dynamics.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...