Reprezentant mare dealer auto din România: „Principala noastră provocare vine din zona serviciilor post-vânzare pentru autoturisme electrice” / E greu de găsit forță de muncă calificată în acest domeniu / Declinul pieței agravează situația

Sursa foto: Freepik

Principala provocare pentru dealerii auto din România vine din zona serviciilor post-vânzare pentru autoturismele electrice, a declarat, într-un interviu acordat TechRider by G4Media, Dan Grigore, general manager la Auto Cobălcescu.

Segmentul automobilelor electrice și hibride este unul foarte important pentru companie, potrivit lui Grigore, cele două categorii însumând 30% din businessul de vânzare auto.

„Acest segment solicită forță de muncă înalt calificată, precum și echipamente, scule și dispozitive de lucru specifice, ceea ce presupune un efort financiar ridicat, care nu este susținut de profitabilitate”, a explicat reprezentantul companiei. Nu ajută nici faptul că piața nu mai crește, ba chiar a consemnat un declin abrupt în 2024. Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), au fost înmatriculate anul trecut 9.765 de autoturisme noi cu propulsie electrică, reprezentând o diminuare de 32% comparativ cu anul 2023.

Dat fiind că, în acest moment, parcul auto este format în mare parte din automobile cu motoare termice, segmentul de automobile electrice nu are un impact major asupra profitabilității Auto Cobălcescu, dar Grigore estimează că acest lucru se va schimba în următorii ani.

Nu se găsesc nici mecanici specializați în mașini electrice. „O altă provocare este legată de forța de muncă calificată în acest domeniu, tot mai greu de găsit de la un an la altul”, a adăugat acesta.

Auto Cobălcescu are în portofoliu mărcile Dacia, BMW, Renault, Nissan și Mini.

  • Adrian Popa este jurnalist în grupul G4Media și project manager la TechRider, G4Food și Pets&Cats. Are 18 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe piețele financiare. Pe lângă acest domeniu, mai scrie despre business, macroeconomie și apărare. Înainte de a ajunge la G4Media, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro, Gandul.info și Go4it.ro. A mai lucrat la Evenimentul Zilei, Forbes România, Cotidianul și Banii Noștri. Adrian are o pasiune aparte pentru tehnologie și este interesat de efectele pe care aceasta le are asupra societății. Printre hobby-urile lui se mai numără lectura, istoria, ecologia, universurile SF și fitness-ul.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...