Directorul general al Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a criticat planul UE de a interzice, din 2035, vehiculele care emit CO2, alăturându-se vocilor din industrie care se opun acestei reglementări, care ar urma să fie revizuită anul acesta, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Interdicţia, despre care suporterii spun că este crucială pentru ambiţiile ecologice ale UE, ar urma să fie revizuită în semestrul doi din 2025, criticii spunând că îi va afecta pe producătorii auto europeni, care se confruntă deja cu cererea redusă, sporirea concurenţei din China şi vânzările dezamăgitoare de vehicule electrice (EV).
Consumatorii pur şi simplu se vor grăbi să cumpere maşini pe benzină şi motorină înainte de 2035
„Avem nevoie de o trezire la realitate, altfel ne îndreptăm cu viteză maximă spre un zid”, a declarat Kaellenius într-un interviu acordat publicaţiei de afaceri Handelsblatt, în legătură cu obiectivul din 2035, adăugând că piaţa auto din Europa „s-ar putea prăbuşi” dacă nu se schimbă nimic.
Consumatorii pur şi simplu se vor grăbi să cumpere maşini pe benzină şi motorină înainte de 2035. În schimb, ar trebui acordate stimulente fiscale şi preţuri scăzute la electricitate, la staţiile de încărcare, pentru a încuraja trecerea la vehicule electrice, susţine Kaellenius. Acesta este în prezent şeful Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care îi reprezintă pe cei 16 mari producători auto din Europa.
„Desigur vrem decarbonizare, dar să fie făcută într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic. Nu trebuie să pierdem din vedere aspectele economice”, a avertizat Kaellenius.