Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) din Statele Unite investighează mai multe modele de la doi producători auto pentru defecțiuni la componentele mașinilor. Agenția lansează o investigație pentru panourile de bord vândute de Jeep pe SUV-ul Wrangler și camioneta Gladiator și o extinde pe cea ce vizează probleme la motoarele V8 de 6,2 litri produse de GM.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
286.000 de vehicule GM cu defecțiuni la motor
Reuters transmite că NHTSA extinde ancheta la 286.000 de vehicule din cauza unei posibile defecțiuni a motorului, în ciuda unei campanii de rechemări susținută de General Motors. Agenția transmite că problema provine din defectarea lagărelor motorului L87 de 6,2 litri al GM, instalat în modele precum Chevrolet Silverado 1500 și Cadillac Escalade.
GM a declarat că anumite componente ale motorului, cum ar fi biela și arborele cotit, pot avea defecte de fabricație care pot duce la deteriorarea sau defectarea motorului, crescând riscul unui accident. Autoritatea de reglementare va evalua, de asemenea, potențialele probleme legate de siguranța vehiculelor construite în afara domeniului de aplicare al rechemării.
Peste 230.000 de vehicule Chrysler au probleme la tabloul de bord
NHTSA mai anunță și o anchetă privind 232.209 de vehicule Jeep Gladiator și Jeep Wrangler produse în anul 2020, din cauza unei posibile defecțiuni la tabloul de bord. Potrivit Reuters, aceasta ar putea duce la pierderea informațiilor despre vehicul.
Afișajul IPC al vehiculelor include vitezometrul, indicatorul de combustibil, motorul, lumina de avertizare, printre altele, care sunt iluminate în mod normal în timp ce vehiculul este în funcțiune, a declarat NHTSA. Autoritatea de reglementare a declarat că a primit 89 de reclamații privind pierderea completă sau parțială a afișajului IPC în timpul conducerii.
O altă campanie de rechemări afectează grupul auto, în care sunt rechemate 291.664 de vehicule Ram ProMaster în Statele Unite din cauza posibilității supraîncălzirii circuitului electric al ventilatorului.