Toyota a confirmat că va produce primul său model 100% electric într-o uzină europeană. Fabrica din Kolín, Republica Cehă, va găzdui noul proiect, marcând o etapă importantă pentru strategia de electrificare a japonezilor pe piața europeană.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul model electric, care nu a fost încă dezvăluit, va fi construit la Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ), informează site-ul oficial de presă. Pentru a face loc producției, suprafața fabricii va fi extinsă de la 152.000 la 173.000 de metri pătrați, incluzând o unitate de asamblare a bateriilor și noi secții de vopsitorie și sudură. Investiția totală se ridică la aproximativ 680 de milioane de euro, din care 64 de milioane vor fi acoperite de guvernul ceh.
Prim-ministrul Petr Fiala a declarat că atragerea Toyota reprezintă un succes strategic într-o perioadă în care și alte state erau interesate să găzduiască noua producție. Oficialul a subliniat că investiția va crea 245 de noi locuri de muncă și va ajuta la menținerea industriei auto, responsabilă de circa 10% din PIB-ul țării, la un nivel competitiv și modernizat.
Toyota își consolidează prezența în Europa Centrală
Pe lângă Aygo X și Yaris Hybrid, produse deja la Kolín într-un volum anual de aproximativ 220.000 de unități, noul model electric va adăuga diversitate și va crește potențialul de producție. Majoritatea componentelor vor fi furnizate local, ceea ce aduce beneficii directe pentru lanțul de aprovizionare din Cehia.
Președintele Toyota Motor Europe, Yoshihiro Nakata, a evidențiat importanța proiectului pentru tranziția către mobilitate sustenabilă, menționând că decizia se aliniază cu obiectivul companiei de a atinge neutralitatea climatică în Europa până în 2040.
Fabrica TMMCZ are peste două decenii de istorie și a produs până acum peste 4,5 milioane de vehicule. După ce a fost un joint-venture, Toyota a preluat integral uzina în 2021, transformând-o într-un hub strategic. În 2024, aici a fost inaugurat și primul mega hub logistic al Toyota în Europa, care deservește șase piețe centrale: Germania, Austria, Polonia, Slovacia, Ungaria și Cehia.
Toyota descrie viitorul automobil doar ca „un nou EV”, fără a confirma dacă va fi un SUV sau un hatchback. Cert este că nu va fi o versiune a actualelor modele bZ4X sau C-HR+, ci un proiect separat, destinat în mod clar pieței europene.