Europa trebuie să acorde vehiculelor autonome cel puțin aceeași atenție pe care o acordă vehiculelor electrice dacă dorește să joace un rol important în una dintre tehnologiile cheie ale următorului deceniu, a afirmat vineri CEO-ul companiei estoniene de transport și livrare de mâncare Bolt, citat de Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Producătorii auto europeni, care angajează milioane de oameni pe tot continentul, se străduiesc să țină pasul cu dezvoltarea tehnologică străină, în special cu cea din China și Statele Unite.
„Se vorbește atât de mult despre vehiculele electrice, dar am pierdut din vedere conducerea autonomă”, a declarat Markus Villig, CEO-ul rivalului european al companiei americane Uber, unui grup restrâns de jurnaliști. „Aceasta va fi tehnologia de bază.”
Conducerea autonomă este dominată de companii americane precum Waymo și Tesla, dar și de concurenții chinezi Baidu, WeRide și Pony.ai. Waymo intenționează să lanseze serviciul de transport autonom în Londra anul viitor.
Bolt are de câștigat de pe urma lansării „robotaxiurilor”, dar Villig a spus că Uniunea Europeană ar trebui să recunoască acest lucru ca o tehnologie strategică, cu implicații în materie de securitate, și să nu se bazeze doar pe importuri.
Villig, care s-a întâlnit vineri cu șefa departamentului de tehnologie al UE, Henna Virkkunen, a afirmat că UE cheltuiește zeci de miliarde de euro pe diferite părți ale lanțului de aprovizionare cu vehicule electrice, dar nimic comparabil cu software-ul pentru conducerea autonomă. Producătorii tradiționali de automobile ar putea oferi unele investiții, dar nu păreau dispuși să construiască propriile sisteme de conducere autonomă.
UE dorește să-și consolideze suveranitatea digitală, reducând dependența Europei de marile companii americane de tehnologie în domeniul serviciilor cloud și de rețea și al inteligenței artificiale.
Villig a spus că UE trebuie, de asemenea, să evite să permită marilor jucători străini să intre pe piață și să zdrobească concurenții locali mai mici, așa cum s-a întâmplat în alte domenii tehnologice. El a sugerat că viitorilor jucători din UE li s-ar putea oferi subvenții și, eventual, licențe exclusive pentru a opera robotaxiuri în anumite orașe sau regiuni pentru o anumită perioadă, pentru a le permite să se dezvolte.