Startup-ul german Theion lucrează la o tehnologie revoluționară de baterii pentru vehicule electrice, bazată pe cristale de sulf, care promite costuri mai mici, o densitate energetică semnificativ mai mare și un impact redus asupra mediului comparativ cu bateriile litiu-ion utilizate în prezent.
Compania a anunțat recent că este aproape de finalizarea unei runde de finanțare, în valoare de 15 milioane de euro, fonduri ce vor fi utilizate pentru dezvoltarea și perfecționarea tehnologiei sale, conform thedriven.io
Theion susține că bateriile sale pot atinge o densitate energetică de 1.000 Wh/kg, de aproape trei ori mai mare decât cea a bateriilor cu nichel-mangan-cobalt (NMC), inclusiv a celulelor 4680 folosite în Tesla Cybertruck.
Această densitate crescută ar permite fie reducerea greutății bateriilor fără a sacrifica autonomia, fie extinderea autonomiei fără a crește volumul pachetului de baterii.
O altă caracteristică importantă a acestei tehnologii este eliminarea utilizării nichelului și cobaltului, metale costisitoare și problematice din punct de vedere al impactului asupra mediului și al condițiilor de extracție.
Sulful, elementul-cheie al bateriilor Theion, este al 16-lea cel mai abundent element de pe Pământ și are un preț semnificativ mai mic decât materialele utilizate în bateriile NMC. Compania estimează că această abordare va reduce amprenta de carbon și costurile de producție cu aproximativ o treime comparativ cu bateriile convenționale.
Cu toate acestea, durata de viață a bateriilor rămâne o provocare majoră. Pentru ca tehnologia să fie viabilă comercial, Theion trebuie să atingă un ciclu de viață de 1.000 de cicluri de încărcare-descărcare, un obiectiv pe care compania speră să îl atingă treptat. În prezent, testele inițiale sunt realizate pe celule de 500 Wh/kg, care rezistă la 500 de cicluri de încărcare.
Dezvoltarea bateriilor litiu-sulf pentru vehicule electrice nu este o idee nouă, iar mai multe companii încearcă să o aducă pe piață. Grupul Stellantis, de exemplu, colaborează cu startup-urile Lyten și Zeta Energy pentru a dezvolta baterii similare, cu posibilitatea de a le comercializa până la sfârșitul deceniului. Totuși, rămâne de văzut dacă Theion va reuși să depășească obstacolele tehnologice și să își transforme inovația într-o soluție viabilă pentru industria auto.