O companie germană de cercetare în domeniul motoarelor electrice a început testele publice pentru o nouă gamă de motoare în roată (in-wheel). Autocar titrează că noile sisteme de propulsie pot ridica standardele de eficiență și economie în propulsia automobilelor electrice.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Compania, susținută de Volkswagen și BMW
Firma Deepdrive a testat noile motoare pe circuitul de curse Salzburgring, inițial pe prototipuri Volvo și Tesla. Compania susține că noua generație de motoare va permite în cele din urmă producătorilor să construiască vehicule electrice cu o eficiență cu până la 20% mai mare și cu o eficiență spațială mult mai mare, permițând proporții „nemaiîntâlnite”.
Inginerul-șef Alex Rosen, unul dintre fondatorii companiei, a declarat pentru Autocar că Deepdrive intenționează să extindă producția de mașini „în serie mică” până în 2028 și că are clienți dispuși să aștepte produsele lor.
Compania a obținut deja aproximativ 50 de milioane de euro în fonduri de investiții de la susținători precum Volkswagen și BMW pentru a ajuta la înființarea unor facilități de producție pilot.
Deepdrive a fost fondată de șapte ingineri tineri
Rosen a recunoscut problemele anterioare legate de greutate și complexitate ale motoarelor în roată, dar a afirmat că cercetările Deepdrive le-au redus la un nivel la care producția este fezabilă și economică.
„Credeam, și încă credem, că potențialul (pentru motoare în roată) era uriaș, chiar dacă sistemele de propulsie EV concurente și-au îmbunătățit performanțele în ultimii patru ani. (…) Majoritatea (sistemelor de propulsie electrică) erau afectate de pierderi de aproximativ 40% asociate cu căldura și frecarea transmisiei. Astăzi, procentul este mai degrabă de 25%, dar asta ne lasă încă o marjă uriașă de lucru”, a declarat Alex Rosen, co-fondator al Deepdrive.
Acesta mai susține că, pe lângă eficiență, motoarele de tip in-wheel au și alte avantaje, precum performanțe „excelente”, economie în spațiul de asamblare și vectorizare precisă a cuplului. De asemenea, tracțiunea integrală este o certitudine.
Motorul cu rotor dublu, mult mai ușor decât două unități standard
Mai recent, Deepdrive a dezvoltat și patentat o formă unică de motor cu rotor dublu, mult mai ușor decât cele două motoare cu rotor unic pe care le poate înlocui, dar totuși mai potrivit decât motoarele în roată pentru ceea ce Rosen numește „transmisie centrală”, o locație convențională la bord. Rosen recunoaște că teoria motoarelor cu rotor dublu nu este nouă, dar spune că Deepdrive este prima companie care a dezvoltat tehnologia pentru a o pune în practică.
Pe lângă faptul că este compact și, prin urmare, ușor de montat într-o mașină mică și relativ ușoară, motorul cu rotor dublu al Deepdrive are avantaje în ceea ce privește prețul, datorită eficienței materialelor, spune Rosen, economisind cupru și fier și utilizând mai puțini magneți.