Vânzările Stellantis s-au prăbușit în trimestrul al treilea, în special în America de Nord

stellantis
Sursa foto: Stellantis

Stellantis, compania mamă a Peugeot, Fiat și Chrysler, a înregistrat în trimestrul al treilea o prăbușire a vânzărilor cu 27%, la 33 de miliarde de euro, îngreunată în special de dificultățile sale în America de Nord și de lansările întârziate în Europa, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Grupul a livrat 1.148.000 de vehicule în trimestrul al treilea, în scădere cu 279.000 de unități față de anul precedent (-20%), a precizat conducerea Stellantis într-un comunicat publicat joi.

Trimestrul al treilea a fost marcat în special de „tranziția” între două generații de vehicule, cu mai multe întârzieri de lansare, cum ar fi cele pentru Citroën C3 și C3 Aircross. Aceste dificultăți au afectat în special vânzările în Europa (în scădere cu 12%, la 12,5 miliarde de euro), într-o piață auto deja deprimată.

În America de Nord, vânzările s-au prăbușit (-42%, la 12,4 miliarde de euro) din cauza scăderii vânzărilor și a promoțiilor lansate pentru reducerea stocurilor de vehicule.

Grupul a subliniat că în Statele Unite este „pe cale” să își atingă obiectivele de reducere a stocurilor, cu 80.000 de vehicule mai puțin din cele 100.000 prevăzute pentru sfârșitul lunii noiembrie.

În America Latină, vânzările au crescut cu 14% datorită cererii puternice din Brazilia și Argentina, dar vânzările au scăzut cu 2% din cauza ratelor de schimb nefavorabile.

La sfârșitul lunii septembrie, grupul a anunțat o revizuire semnificativă în scădere a obiectivului său privind marja operațională, estimată în prezent între 5,5% și 7%, față de „două cifre” anterior, pentru 2024, și a confirmat aceste obiective joi.

Stellantis precizase atunci că a luat act de o „deteriorare” generală a pieței auto, cu o „creștere a ofertei” și o „concurență chineză sporită”.

Grupul, care produce Chrysler, precum și Citroën, Fiat, Jeep, Dodge, Lancia, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall, publicase deja în iulie o scădere puternică a rezultatelor sale din primul semestru.

De atunci, a anunțat sosirea mai multor manageri mai axați pe marketing, precum și retragerea în 2026 a directorului său general Carlos Tavares.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...