Piața auto europeană a asistat la o schimbare majoră în primele luni ale anului 2025: Tesla, liderul incontestabil al vânzărilor de vehicule electrice (EV) în ultimii ani, a fost depășit de Volkswagen. Conform datelor furnizate de firma de analiză auto JATO Dynamics, constructorul german a reușit să înregistreze cele mai multe vânzări de EV-uri în Europa în primul trimestru, într-un context în care popularitatea mașinilor electrice atinge noi recorduri.
În timp ce Tesla se confruntă cu provocări de imagine și scăderi abrupte ale înmatriculărilor, Volkswagen își consolidează poziția pe o piață aflată în plină expansiune, informează Business Insider.
Tesla a pierdut coroana de lider al vânzărilor de vehicule electrice în Europa.
Vehiculele electrice produse de Volkswagen au depășit în vânzări mașinile companiei lui Elon Musk în primele trei luni ale anului, potrivit datelor publicate de JATO Dynamics, o firmă de analiză din industria auto.
În primul trimestru, au fost înmatriculate 65.679 de vehicule electrice Volkswagen, comparativ cu 53.237 în cazul Tesla.
Producătorul german a înregistrat o creștere impresionantă a înmatriculărilor – de peste două ori față de aceeași perioadă din 2024, cu un salt de 157%. În schimb, înmatriculările Tesla au scăzut cu 38% în aceeași perioadă. Potrivit JATO, aceasta este cea mai mare scădere înregistrată dintre cele 30 de mărci cu cele mai multe înmatriculări.
Pentru Tesla, momentul pierderii poziției dominante nu putea fi mai prost ales. JATO a constatat că primele trei luni ale anului au reprezentat cel mai bun trimestru din istorie pentru vânzările de vehicule electrice. În martie, EV-urile au reprezentat 16,9% din totalul înmatriculărilor de autoturisme – o creștere de 2,7 puncte procentuale față de anul trecut.
Principalul motor al creșterii a fost Marea Britanie, unde volumul înmatriculărilor a crescut cu 13%.
Deși compania a pierdut poziția de lider per total, modelele Model Y și Model 3 de la Tesla rămân cele mai înmatriculate vehicule electrice din Europa. În martie, Model Y a înregistrat o scădere de 43%, în timp ce Model 3 a crescut ușor, cu 1%. Modelul Volkswagen ID.4 s-a clasat pe locul al treilea, dar a rămas la o distanță de 2.000 de unități față de Model 3 în ansamblul trimestrului.
„Pe măsură ce marca continuă să se confrunte cu diverse probleme de imagine, pe lângă tranziția către noua versiune a Modelului Y, Tesla se bazează acum pe Model 3 pentru a compensa pierderile,” a declarat Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.
„În ciuda controverselor din jurul CEO-ului companiei și a disponibilității limitate a noului Model Y, Tesla continuă să performeze bine,” a adăugat el.
Tesla a raportat marți rezultatele financiare pentru primul trimestru, cu o scădere a veniturilor de 9% și o prăbușire a profitului net de 64%, mult sub așteptările analiștilor.
Cu toate acestea, acțiunile companiei au crescut, după ce Elon Musk a declarat că va petrece mai puțin timp în colaborare cu autoritățile guvernamentale și se va concentra mai mult pe compania auto.