Volkswagen a anunțat suspendarea temporară a producției pentru modelele ID. Buzz și Multivan la uzina din Hanovra, Germania, în perioada 20–24 octombrie 2025, potrivit publicației germane News38.de. Constructorul invocă o adaptare flexibilă la condițiile actuale ale pieței, însă în realitate, vânzările acestor modele au fost sub așteptări.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Decizia vine la scurt timp după ce Volkswagen a oprit temporar și producția modelelor Golf și Tiguan, o măsură pe care compania afirmă că nu o leagă de disputa privind cipurile furnizate de Nexperia, ci de ajustări operaționale interne.
Printre principalii rivali ai lui ID. Buzz se numără Kia PV5 și Mercedes-Benz EQV, iar în cazul modelului Multivan, competiția este la fel de acerbă, cu alternative precum Mercedes-Benz V-Class, Ford Tourneo Custom și Hyundai Staria.
Volkswagen anunțase inițial că fabrica din Hanovra ar putea produce până la 130.000 de unități anual, însă realitatea a fost departe de această proiecție. În 2023, s-au vândut doar aproximativ 35.000 de exemplare, iar rezultatele din 2024 au fost oarecum similare.
Prețuri ridicate și autonomie modestă
Modelul electric ID. Buzz Cargo pornește în Germania de la circa 51.000 euro, iar versiunea de pasageri costă circa 50.000 euro, oferind o baterie de 59 kWh și o autonomie WLTP de doar 331 de kilometri. În SUA, prețul de bază depășește 61.000 de dolari, iar versiunile superioare ajung chiar la 70.000 de dolari.
În schimb, fratele cu motor termic Multivan, construit pe platforma MQB (cea a modelului Golf), are un preț de pornire de 56.108 euro pentru varianta diesel de 110 kW. Prețurile ridicate, autonomia redusă și platforma partajată cu un model compact au limitat interesul cumpărătorilor.
Situația este amplificată și de colaborarea strânsă dintre Volkswagen și Ford Motor Company, în urma căreia modelele Transporter și Caravelle sunt fabricate în Turcia, la uzina Ford Otosan din Golcuk. Această strategie comună a dus la o diferențiere tot mai mică între modele, ceea ce a afectat percepția publicului privind identitatea gamei Volkswagen.
Un model iconic care și-a pierdut esența
La lansare, ID. Buzz a fost prezentat drept o renaștere a celebrei dubițe hippie, un simbol al libertății și al accesibilității. Totuși, odată cu prețurile ridicate și autonomia limitată, spiritul original al modelului s-a pierdut.
Motivul acestei măsuri drastice: modelele ID. Buzz și Multivan continuă să nu se vândă atât de bine pe cât se spera. Potrivit Volkswagen, piața vehiculelor utilitare ușoare din Europa este în declin. În plus, piața modelelor electrice crește, după cum se știe, mai lent decât se aștepta.