Waymo spune că a ajuns la 10 milioane de călătorii plătite cu robotaxi

Waymo spune că a ajuns la 10 milioane de călătorii plătite cu robotaxi
Photo by Hoseung Han on Unsplash

Waymo, divizia autonomă de transport de persoane a Alphabet, a efectuat acum peste 10 milioane de curse plătite, potrivit co-CEO Tekedra Mawakana, care a împărtășit această etapă în timpul conferinței dezvoltatorilor Google I/O, notează CNBC. Cifra marchează o accelerare majoră pentru companie, care și-a dublat numărul de călătorii în doar cinci luni.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Acestea sunt toate călătorii plătite și reprezintă oameni care integrează cu adevărat Waymo Driver în viața lor de zi cu zi”, a declarat Mawakana, vorbind la conferința dezvoltatorilor Google I/O. Cifra de 10 milioane include curse în Austin, Los Angeles, San Francisco și zona Phoenix.

Waymo nu este încă profitabilă

Waymo oferă peste 250 000 de curse plătite cu robotaxi pe săptămână, a declarat Alphabet în raportul său privind rezultatele financiare publicat în aprilie. Luni, 19 Mai, Waymo a declarat că a obținut aprobarea de a-și extinde serviciul de transport autonom în mai multe părți din San Francisco Bay Area, inclusiv San Jose.

Compania de robotaxi face parte din unitatea „Other Bets” a Alphabet. Veniturile din categoria generală au scăzut cu 9% în primul trimestru față de anul precedent, la 450 de milioane de dolari, iar pierderea operațională a crescut de la 1,23 miliarde de dolari la 1,02 miliarde de dolari în urmă cu un an.

Deși aceste cifre includ o serie de afaceri, Mawakana a confirmat că Waymo nu este încă profitabilă, dar că societatea este „super concentrată pe construirea unei afaceri durabile”.

„Dovedim că poate fi o afacere profitabilă”, a spus ea. „Există o cale către profitabilitate”.

Concurenții potențiali pentru Waymo

Waymo se confruntă cu o concurență potențială din partea Tesla, care a promis să lanseze serviciul său de robotaxi în Austin luna aceasta. Musk a declarat că Tesla intenționează să aducă robotaxi-urile sale în Los Angeles și San Francisco după lansarea planificată în Austin.

Tesla se bazează în principal pe sisteme bazate pe camere video, în loc să utilizeze senzori sofisticați în vehiculele sale, cum ar fi lidar și radar.

Mawakana a declarat că Waymo a luat ceea ce consideră a fi „calea cea mai sigură”.

„Există probabil o mulțime de moduri în care se poate face, dar noi suntem singurii care am făcut-o”, a spus ea. „O facem 24 de ore pe zi de aproape cinci ani. Așa că, pentru noi, este foarte important să ne concentrăm pe siguranță, nu pe siguranță și costuri – și nu pe costuri și apoi pe siguranță.”

Un alt concurent care este și parteneriatul dintre Uber si Volkswagen care va lansa un serviciu de robotaxiuri, primele curse comerciale fiind programate pentru 2026 în Los Angeles. Flota va fi compusă din modelul electric ID Buzz, echipat cu tehnologie de conducere autonomă dezvoltată de subsidiara Moia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...