Xiaomi raportează rezultate financiare record și lansează un nou SUV electric

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra (Sursa foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Xiaomi a înregistrat rezultate financiare record în primul trimestru al anului 2025, în contextul unei strategii de extindere către produse high-end, de la smartphone-uri la electrocasnice și vehicule electrice.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit Reuters, compania a raportat venituri de 111,3 miliarde de yuani (echivalentul a aproximativ 15,48 miliarde de dolari), în creștere cu 47% față de aceeași perioadă a anului trecut, depășind așteptările analiștilor.

Profitul net ajustat a urcat cu 65%, atingând 10,7 miliarde de yuani, peste estimarea medie de 8,96 miliarde de yuani realizată de LSEG. Este pentru prima dată când profitul ajustat trimestrial al companiei depășește pragul de 10 miliarde de yuani.

„Strategia noastră de a ne concentra pe produse premium a dat deja rezultate clare”, a declarat Lu Weibing, președintele Xiaomi, în cadrul unei conferințe cu jurnaliștii.

Pe lângă performanțele financiare, compania chineză a anunțat lansarea unui nou model de SUV electric, Xiaomi YU7, care va intra la vânzare în luna iulie. Potrivit lui Lu, noul model ar putea atrage un public mai larg decât predecesorul său, SU7, datorită configurațiilor îmbunătățite. Deși prețul exact nu a fost făcut public, Xiaomi sugerează că versiunile superioare ale YU7 vor fi cu 60.000–70.000 de yuani mai scumpe decât Tesla Model Y, rivalul direct, care are un preț de pornire de 263.500 de yuani (aproximativ 36.574 de dolari).

Divizia de vehicule electrice a Xiaomi a generat 18,1 miliarde de yuani în primul trimestru, livrând 75.869 de unități din modelul SU7. Totuși, segmentul EV și alte inițiative noi au înregistrat o pierdere netă ajustată de 0,5 miliarde de yuani.

Vânzările au fost afectate de un accident mortal produs la sfârșitul lunii martie, în care un SU7 aflat în mod de conducere asistată a fost implicat. Potrivit analiștilor, acest incident a dus la o scădere a numărului de comenzi pentru vehiculele electrice Xiaomi.

Compania a mai fost vizată de plângeri privind publicitatea înșelătoare, Xiaomi cerând scuze public la începutul lunii mai pentru lipsa de claritate a mesajelor de marketing.

Cu toate acestea, acțiunile Xiaomi și-au revenit începând din aprilie, iar compania are în prezent o capitalizare bursieră de aproximativ 170 de miliarde de dolari, peste valoarea de 161 miliarde de dolari estimată pentru BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice.

Pe segmentul smartphone-urilor, Xiaomi a livrat 41,8 milioane de unități la nivel global în primul trimestru, în creștere cu 3% față de anul trecut. Cota de piață a companiei este de 14,1%, ceea ce o menține pe locul trei mondial, potrivit datelor Canalys citate în raportul financiar al companiei.

Performanțele din primul trimestru confirmă tranziția Xiaomi către o poziționare premium pe mai multe segmente, în ciuda provocărilor întâmpinate în domeniul auto.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...