NYT: SUA suspendă vânzarea unor tehnologii americane critice către constructorul chinez de avioane COMAC

Avion COMAC ARJ21-700 al companiei chineze Chengdu Airlines
Chengdu Airlines COMAC ARJ21-700 Xiangfeng” by Danny Yu is licensed under CC BY-SA 4.0

Statele Unite ale Americii au suspendat unele vânzări către China de tehnologii americane critice, inclusiv a celor care au legătură cu motoarele cu reacţie pentru constructorul aerospaţial public chinez COMAC, relatează Reuters, citând ediţia de miercuri a publicaţiei New York Times, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

COMAC îşi dezvoltă propriile avioane comerciale pentru a concura cu Airbus şi Boeing – companii cu o prezenţă şi influenţă majore pe piaţa internaţională -, însă China nu dispune încă de motoare proprii corespunzătoare şi rămâne dependentă de importuri.

Citând două surse familiarizate cu dosarul, New York Times scrie că măsura a fost luată ca răspuns la restricţiile recente impuse de China la exporturile de minerale esenţiale către SUA.

Ministerul Comerţului de la Washington a suspendat unele licenţe care permiteau firmelor americane să vândă produse şi tehnologii către COMAC pentru dezvoltarea aeronavei sale C919.

Ministerul a declarat pentru Reuters că supune evaluării exporturile de importanţă strategică către China. „În unele cazuri, Ministerul Comerţului a suspendat licenţe de export existente sau a impus cerinţe suplimentare în materie de licenţe în timp ce revizuirea este în curs”, a precizat acesta.

Echipamentele din domeniul aviaţiei se numără printre sectoarele vizate de restricţii, au declarat pentru Reuters trei surse familiarizate cu dosarul.

COMAC nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii din partea agenţiei de presă citate.

„China se opune ferm extinderii excesive a conceptului de securitate naţională de către SUA, abuzului de controale la export, blocării cu rea intenţie şi persecutării Chinei”, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al Ambasadei Chinei din Washington.

Avionul cu un singur culoar C919 este fabricat în China, dar multe dintre componentele sale provin din străinătate, între care motorul LEAP-1C, fabricat de o societate mixtă (GE Aerospace GE.N şi compania franceză Safran SAF.PA). GE Aerospace nu a făcut niciun comentariu deocamdată.

C919, conceput pentru a concura cu cele mai bine vândute modele cu fuzelaj îngust de Airbus şi Boeing, a intrat în serviciu în China în 2023, după ce a obţinut certificarea de siguranţă internă în 2022.

În prezent, operează 18 avioane C919, care zboară numai în China continentală şi Hong Kong, conform aplicaţiei de informaţii din domeniul aviaţiei ch-aviation.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...