Ryanair a decis să nu renunţe la comanda pentru aeronava MAX 10, care urmează să fie livrată în 2027, pentru modelul mai mic MAX 8, după ce a primit asigurări de la Boeing că acestea vor veni la timp, a anunţat luni directorul general al Ryanair, Michael O’Leary, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Boeing a promis să informeze Ryanair până la 30 iunie când va fi gata noul avion, „sau vom comanda mai multe aeronave MAX 8-200”, a declarat şeful celei mai mari companii aeriene europene în funcţie de numărul de pasageri, cu ocazia publicării rezultatelor financiare.
Directorul diviziei de avioane comerciale de la Boeing, Stephanie Pope, „a confirmat în scris că noul avion va sosi la timp”, a adăugat O’Leary.
Ryanair este cel mai mare client european al Boeing, de aceea este în mod special expus la posibila impunere de taxe vamale la avioane comerciale, dar directorul financiar Neil Sorahan şi-a exprimat încrederea că s-ar putea conveni o excepţie între SUA şi UE pentru aeronave. „Cu toţii sperăm şi suntem încrezători că s-ar putea face ceva”, a declarat Sorahan.
Profitul net al Ryanair a crescut la 820 milioane de euro în trimestrul doi din 2025, de la 368 milioane de euro în perioada similară din 2024, în timp ce rezervările pentru restul verii sunt „robuste”, a anunţat luni compania irlandeză. Analiştii se aşteptau la un profit de 716 milioane de euro.
Acţiunile au urcat luni cu 6,5%, la 24,58 euro, aproape de nivelul record de 24,98 euro înregistrat în 8 iulie. Preţul biletelor a crescut în medie cu 21% în trimestrul doi din 2025, după un declin de 15% în perioada similară din 2024.
Recent, Ryanair a anunţat că a transportat 200,2 de milioane de pasageri, la un grad de umplere al avioanelor sale de 94%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, devenind prima companie aeriană europeană care transportă 200 de milioane de pasageri într-un an.