Tesla a fost sancționată de Departamentul de Asigurări din California (CDI) pentru că a respins sau a întârziat cererile de despăgubire a clienților, în ciuda avertismentelor repetate din partea autorității de reglementare. Potrivit TechCrunch, divizia de asigurări a Tesla s-a angajat, alături de o altă companie de asigurări, a cauzat clienților „prejudicii financiare” și „suferință asiguraților”.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Tesla a fost abordată de CDI prima dată în 2022
Tesla, alături de partenerul său State National Insurance Company, s-au angajat în „practici intenționate de soluționare a cererilor de despăgubire în mod nedrept”, inclusiv „întârzieri flagrante în răspunsul la cererile de despăgubire ale asiguraților în toate etapele” procesului și „refuzuri nejustificate”, a scris CDI.
CDI a abordat pentru prima dată Tesla cu privire la aceste probleme în 2022, potrivit documentelor depuse, însă susține că situația s-a înrăutățit.
„În 2025, companiile Tesla au avut deja mai multe reclamații, mai multe reclamații justificate și au comis mai multe încălcări decât în cei trei ani anteriori la un loc”, a scris autoritatea de reglementare.
Asigurările Tesla, lansate în 2019
Măsura de executare ar putea avea efecte juridice în lanț pentru Tesla. În iulie, compania a fost lovită de un proces colectiv propus pe baza acuzațiilor că a întârziat și a minimizat în mod intenționat plățile pentru despăgubiri. CDI a scris vineri că acțiunile Tesla ar fi putut crea „o potențială expunere la răspundere civilă față de terți”. Tesla și State National nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Tesla a lansat produsul său de asigurare internă în 2019. Ideea era de a oferi prime mai ieftine și servicii mai rapide. Dar a avut un început dificil, cu site-ul care a fost blocat în repetate rânduri, iar când nu s-a blocat, a oferit cotații mult mai mari decât se așteptau proprietarii. Cu toate acestea, Musk a promis că va fi un produs „revoluționar”.
Doar trei ani mai târziu, potrivit documentelor depuse de CDI, autoritatea de reglementare a observat o „creștere semnificativă a reclamațiilor consumatorilor legate de despăgubiri” împotriva Tesla. Pe parcursul anului 2023, Tesla și State National „au raportat îmbunătățiri în calitatea” gestionării reclamațiilor și „rezolvarea reclamațiilor consumatorilor”.
Potrivit CDI, până la 22 septembrie anul acesta, autoritatea de reglementare a primit 1.481 de reclamații împotriva Tesla și a identificat 1.969 de încălcări ale codului de asigurări. Tesla și State National ar putea fi sancționate cu amenzi de până la 5.000 de dolari pentru fiecare „act ilegal, nedrept sau înșelător” și de până la 10.000 de dolari pentru fiecare act „intenționat”, potrivit documentelor depuse. Companiile au la dispoziție 15 zile pentru a răspunde.