Ford a numit un nou director pentru operațiunile sale europene, într-o perioadă în care marca trece printr-o etapă de reorganizare profundă pe o piață aflată sub presiunea tranziției către electromobilitate, potrivit unui comunicat al companiei.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul director, Jim Baumbick, vine cu o experiență solidă în dezvoltarea motoarelor convenționale și are misiunea de a defini următoarea generație de vehicule destinate clienților din regiune.
Numirea sa vine într-un moment cheie: compania americană încearcă să-și regăsească echilibrul după pierderea mai multor modele din portofoliu, cauzată de costurile tot mai mari de producție și de scăderea cererii pentru unele segmente tradiționale. În același timp, trecerea la mașini electrice se dovedește mai lentă decât anticipase constructorul.
Baumbick, anterior vicepreședinte pentru Dezvoltare Avansată de Produse, Planificare a Ciclului și Programe, va conduce de acum direcția strategică a diviziei europene, cu scopul de a „asigura o aliniere mai strânsă cu partenerii și clienții din regiune”, după cum precizează Ford. Rolul său principal va fi dezvoltarea unor produse adaptate specificului pieței europene și accelerarea procesului de lansare a acestora.
În următorii ani, se așteaptă ca Baumbick să coordoneze apariția unei noi game Ford Europa, menită să acopere tranziția până la eliminarea completă a motoarelor cu ardere internă, prevăzută pentru următorul deceniu. El îi va raporta direct lui John Lawler, vicepreședinte Ford, și va lucra îndeaproape cu Doug Field, responsabil de tehnologiile avansate și dezvoltarea vehiculelor viitoare.
De-a lungul carierei sale, Baumbick a ocupat numeroase funcții în cadrul companiei, inclusiv cea de lider global pentru gama Ford Blue – divizia dedicată vehiculelor cu motoare clasice. A coordonat, de asemenea, planificarea ciclului de viață al produselor și operațiunile de lansare pentru modelele noi ale companiei.
În prezent, Ford pregătește un SUV compact ce va fi asamblat în uzina din Spania unde se produce și modelul Kuga. Noul vehicul va fi disponibil cu mai multe tipuri de propulsie, inclusiv variante electrificate.
Gama actuală a mărcii pe piața europeană include Focus, aflat la final de producție, SUV-urile electrice Explorer și Capri construite la Koln, dar și Puma, care va continua să fie oferit în versiuni mild-hybrid și complet electrice. În segmentul premium, Mustang Mach-E rămâne modelul de referință al Ford în zona electrică.
Prin numirea lui Jim Baumbick, Ford speră să accelereze procesul de transformare a operațiunilor sale europene, combinând experiența în domeniul motoarelor clasice cu o viziune pragmatică asupra electrificării.