Divizia europeană a Ford va produce noi modele de mașini care să nu fie SUV-uri, relatează Motor1. Modelele sale crossover electrice, precum Explorer și Capri, ambele având la bază platforma dezvoltată de Volkswagen, nu produc cifrele de vânzări scontate de „Ovalul albastru”.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Vânzările continuă să scadă: -1,5% față de anul 2024
Ford Europa are în portofoliu doar SUV-uri, în afara modelului Focus care își va încheia producția la începutul anului 2026. În consecință, începând cu anul viitor, portofoliul european al Ford va consta doar din SUV-uri, autoutilitare sau mașini sport, prin modelul Mustang.
Cifrele de vânzări ale Ford, publicate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) arată faptul că prezența pe piață a mărcii americane s-a redus la 3,3%, în timp ce Toyota deține 7,2%. Publicația germană Automobilwoche susține că planul Ford de a întoarce vânzările este de a dezvolta noi autoturisme pe modelul celor pe care le-au scos din producție.
Modele cum ar fi hatchback-ul Focus sau sedanul Mondeo au fost foarte populare la vremea lor. Ford Focus a fost vândut în peste 12 milioane de exemplare la nivel global, iar Mondeo a adunat peste 3,7 milioane de mașini vândute.
CEO-ul Ford a dat undă verde pentru dezvoltare
Jim Farley, CEO-ul Ford, și-ar fi dat acordul dezvoltării de mașini noi pentru europeni, iar Cristoph Herr, director general al Ford Germania, Austria și Elveția ar fi anunțat dealerii de planul americanilor, cu rezultate îmbucurătoare pentru comercianți.
Automobilwoche susține că dealerii sunt dornici să vândă modele noi, unul din ei spunând că „avem nevoie de modele noi, și nu doar de modele electrice”. Acest lucru este unul greu de realizat, întrucât Ford și-a amânat planul de electrificare până în 2030, dar Uniunea Europeană nu renunță la interzicerea vânzării de mașini cu motoare convenționale începând cu 2035.
Momentan nu este clar câte modele sunt în dezvoltare, sau ce sistem de propulsie vor avea, iar acest plan de dezvoltare va fi implementat doar pe teritoriul Europei. În SUA, Ford a renunțat de mai mult timp la a comercializa mașini normale, gama lor de modele constând doar în camionete, SUV-uri, mașini comerciale și modelul sport Mustang. Jim Farley a spus că Ford dorește să „iasă din afacerea cu mașini plictisitoare și să intre în afacerea de vehicule memorabile.”
Ford n-a priceput nimic. Europenii vor să cumpere și compacte, berline, monovolume sau mașini mici de oraș. Doar cu SUV-uri, vânzările se vor duce în cap.