Un grup care reprezintă aproape toate marile companii producătoare de automobile a solicitat administrației Trump să reducă limitele agresive privind emisiile vehiculelor, care urmăresc să oblige industria să construiască un număr tot mai mare de vehicule electrice, potrivit Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Normele introduse de Joe Biden nu mai sunt fezabile
Alianța pentru Inovare în Industria Auto (AAI) a declarat într-un document depus la Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) că legislația semnată de președintele Donald Trump în iunie va crește prețul efectiv al vehiculelor electrice și ar putea duce la o scădere pe termen scurt a cotei de piață a acestora. Asociația susține că normele finalizate anul trecut sub președinția lui Joe Biden nu mai sunt fezabile.
„Standardele pentru 2027 și ulterior sunt pur și simplu imposibil de atins, având în vedere provocările semnificative legate de piață, infrastructura de încărcare, lanțul de aprovizionare, accesibilitatea și alte provocări, precum și recentele modificări ale politicilor adoptate”, a declarat AAI.
Regulile lui Biden pentru 2024 vizează reducerea emisiilor de eșapament ale parcului auto de pasageri cu aproape 50% până în 2032, comparativ cu nivelurile prognozate pentru 2027. EPA prevede că între 35% și 56% din vehiculele noi vândute între 2030 și 2032 vor trebui să fie electrice.
Ajutorul fiscal pentru EV urmează să expire
Pe 30 septembrie, ajutorul fiscal de 7.500 de dolari pentru vehiculele electrice expiră, iar producătorii de automobile avertizează că „o parte semnificativă” dintre aceștia ar putea pierde creditul fiscal pentru producția de baterii pentru vehicule electrice, care în mod normal valorează 3.000 de dolari pe an, conform legii.
Mișcarea administrației Trump afectează producătorii auto, precum Slate, care și-a majorat prețurile pentru camioneta sa electrică. Prețul de bază al camionetei Slate inițial de „sub 20.000$”, a fost un punct principal de vânzare, și era posibil doar dacă se aplica o reducere de 7.500 de dolari.
Producătorii de automobile susțin că EPA ar trebui să rescrie regulile Biden, afirmând că „acestea trebuie încă revizuite la niveluri fezabile pentru a oferi certitudine industriei”. Grupul a declarat că un astfel de plan de urgență va fi „esențial dacă standardele privind emisiile de gaze cu efect de seră ale autovehiculelor sunt menținute sau reinstituite într-un fel sau altul”.