Producătorul auto Renault a publicat cifrele de vânzări pentru prima jumătate a acestui an, iar situația în grupul francez este una bună conform datelor oficiale. Într-un comunicat de presă, Renault Group a anunțat creșteri de vânzări pentru toate cele trei mărci ale sale. Cea mai mare creștere o are brandul Alpine, urmat de Renault și de Dacia.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Situația nu este așa de bună când vorbim despre vehiculele comerciale ușoare (LCV). Producătorul spune că, pe „o piață (…) în scădere cu 13%, Renault a scăzut cu 29%”, dar brandul își menține poziția secundă în Europa.
Vânzările Dacia, într-un ușor declin

Producătorul autohton a înregistrat o ușoară scădere în vânzări, de 0,7%, „din cauza faptului că modelul Duster din Turcia este vândut acum sub marca Renault”, anunță grupul Renault. Totuși, Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut model din Europa încă din anul 2017, cu 151.948 de unități vândute în primul semestru din 2025.
Modelul Duster este și el apreciat de europeni, cu 200.000 de comenzi de la lansarea sa de anul trecut, consolidându-și poziția de cel mai bine vândut SUV din Europa. Fratele său, modelul Bigster, se bucură la rândul său de un real succes, întrucât s-au înmatriculat 17.329 de unități în primele 6 luni ale anului 2025. Renault spune că „80% dintre clienții săi francezi provin de la concurenți”, iar cea mai vândută motorizare este cea hibridă.
Dacia își continuă planul de electrificare, ponderea de vehicule electrice ajungând la 6,2% din totalul vânzărilor Dacia, prin intermediul modelului Spring. Producătorul autohton pregătește și lansarea modelelor Sandero și Duster electrice, dezvoltate prin planul Leap 100.
Renault Clio, în topul vânzărilor

Brandul Renault prezintă o creștere a vânzărilor globale de 2,7% față de prima jumătate a anului trecut, cu 808.413 vehicule vândute la nivel mondial. În afara Europei, Renault a crescut cu 16,3%, afirmându-și poziția de cea mai mare marcă franceză de mașini la nivel mondial. În Europa, producătorul francez devine al doilea cel mai bine vândut, cu o cotă de piață de 6,7%. Modelul Clio este cel mai bine vândut pe toate canalele de vânzare la nivel european.
În ceea ce privește vehiculele comerciale, vânzările Renault sunt în declin cu 29% din cauza unei piețe în scădere, a gamei Renault Express care se apropie de finalul ciclului de vânzări, dar și a gamei de modele Master incompletă. Totuși, producătorul este pe locul doi pe piața de LCV.
Strategia de electrificare a Renault pare să dea roade, întrucât vehiculele de mașini electrice au crescut cu 57%, vehiculul dominant în vânzări fiind Renault 5, cu aproape 49.000 de unități vândute. Și piața de hibride stă bine, deoarece francezii au crescut în vânzări cu 36%, iar tehnologia E-Tech există pe aproape un milion de modele vândute. De asemenea, piața de SUV-uri este pe plus, unde Renault se bucură de o creștere de 52% față de anul trecut, condusă în special de modelele Austral, Espace și Rafale.
În a doua jumătate a anului 2025, Renault se va axa pe dezvoltarea de tehnologii pentru mașinile electrice. Producătorul spune că „își va continua ofensiva electrică, cu versiunea de 25.000 de euro a Renault 5 E-Tech, și debutul comercial al Renault 4 E-Tech”. Totodată, vom vedea cum se vor descurca modelele facelift ale Austral și Espace, iar modelul Boreal va fi lansat pe piața internațională în viitorul apropiat.
Brandul Alpine, în creștere cu 85%

Marca de performanță a grupului Renault, Alpine, continuă să crească în prima jumătate a anului 2025. Cu 5.015 înmatriculări, acestea sunt în creștere cu 85% față de prima jumătate a anului 2024. Cel mai bine vândut model este Alpine A290, versiunea sport a Renault 5, care a fost desemnată și Mașina Anului 2025 în Europa.
Pe piața de modele coupé, modelul A110 are o cotă de piață de 46%, afirmându-și poziția de lider european. În 2025, brandul va avea aproape 200 de showroom-uri Alpine, cu unul nou care se va deschide în această vară în Irlanda