Skoda, subsidiară a Volkswagen AG, a majorat în primul semestru ponderea vehiculelor electrice (EV) în mixul său de vânzări și a raportat o creștere de aproape 12% a profitului operațional, la 1,3 miliarde de euro, transmite Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Și veniturile au crescut cu aproape 12% în primele șase luni din acest an, la 15,1 miliarde de euro, a anunțat luni compania cehă, potrivit Agerpres.
Livrările au înregistrat un avans de 14% în primul semestru din acest an, la 509.400 de vehicule. Aproximativ 23% din aceste livrări au fost fie vehicule complet electrice, fie hibride plug-in, în creștere de la 9,4% în primele șase luni din 2024.
Până la 30 iunie 2025, clienții au plasat peste 120.000 de comenzi pentru modelele electrice Enyaq și Elroq, ceea ce demonstrează progresele înregistrate în strategia de electrificare, a afirmat directorul general al Skoda, Klaus Zellmer.
Piața vehiculelor electrice și planurile de viitor ale Skoda
Producătorii auto europeni se așteaptă la pierderi de miliarde de euro și au lansat avertismente privind profitul, pe fondul concurenței vehiculelor electrice din China, al taxelor vamale americane și al reglementărilor UE menite să accelereze tranziția verde.
Deși, în ansamblu, vânzările de mașini au scăzut anul acesta în Europa, livrările de vehicule electrice – un segment prioritar pentru companii ca Skoda Auto – sunt în creștere.
Zellmer a anunțat că firma vede un potențial ridicat pentru noul Epiq, un SUV electric accesibil, cu un preț de 25.000 de euro, care ar urma să fie lansat în primul semestru din 2026.
Pe piața europeană, vânzările Skoda au crescut cu aproape 11%, la 409.100 de vehicule, din care 72.000 EV și 21.400 hibride plug-in. De asemenea, Skoda a raportat rezultate bune în India, a treia piață auto globală, unde livrările au crescut cu 108%, la 33.000 de vehicule.