Producătorul de vehicule electrice Tesla a redus prețurile noii sale variante pentru sedanul său compact cu autonomie crescută. Potrivit publicației Automotive World, Tesla a scăzut cu aproximativ 4% prețul pentru un Model 3 Long Range, acesta ajungând să coste echivalentul a 36.400 de dolari.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Scăderi de prețuri pentru creșteri în vânzări
Tactica Tesla de a reduce prețul pentru Model 3 vine în contextul intensificării concurenței din partea rivalului de pe piața chineză BYD, dar și a scăderii în vânzările globale pentru marca americană. Producătorul american a redus prețul Model 3 fabricat în China, cu o autonomie de 830 km, cu 10.000 de yuani, ajungând la 259.500 de yuani (echivalentul a 36.391 dolari).
La lansarea, se preconiza că prețurile vor fi mai mari, poziționând vehiculul în segmentul auto premium. Dar, cu toate acestea, datele arată că clienții chinezi înstăriți tind să prefere SUV-urile spațioase, cu autonomie mai mare, lucru care a determinat Tesla să lanseze o versiune cu șase locuri a Model Y pentru China.
În plus, Tesla oferă cumpărătorilor chinezi o subvenție de asigurare de 8.000 de yuani și un împrumut fără dobândă pe cinci ani, ceea ce reprezintă o economie totală de aproximativ 20.000 de yuani. În ciuda acestor măsuri, Tesla continuă să se confrunte cu o scădere a vânzărilor în China din cauza concurenței agresive din partea vehiculelor electrice autohtone cu prețuri mai mici.
Piața norvegiană este cea mai bună pentru Tesla
În ciuda dificultăților întâmpinate în Europa, Norvegia a reprezentat o excepție în ceea ce privește performanța vânzărilor de automobile Tesla. În mai 2025, vânzările Tesla în Norvegia au crescut cu 213% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în iunie, vânzările au crescut cu 115% față de iunie 2024.
Deși este mică (doar 12% din vânzările europene ale Tesla), piața din Norvegia are o importanță simbolică pentru marcă. A fost prima țară din afara Americii de Nord care a primit vehiculul electric emblematic al Tesla, Model S, în 2013. Compania a construit prima sa rețea Supercharger din afara Americii de Nord în Norvegia, atrăgând noi clienți cu promisiunea unei rețele vaste de stații de încărcare rapidă pentru vehiculele lor electrice.