Tesla scade prețul noii sale variante a Model 3 în China / Mișcarea vine în contextul concurenței acerbe pe piața locală

Tesla Model 3
Sursa foto: Tesla

Producătorul de vehicule electrice Tesla a redus prețurile noii sale variante pentru sedanul său compact cu autonomie crescută. Potrivit publicației Automotive World, Tesla a scăzut cu aproximativ 4% prețul pentru un Model 3 Long Range, acesta ajungând să coste echivalentul a 36.400 de dolari.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Scăderi de prețuri pentru creșteri în vânzări

Tactica Tesla de a reduce prețul pentru Model 3 vine în contextul intensificării concurenței din partea rivalului de pe piața chineză BYD, dar și a scăderii în vânzările globale pentru marca americană. Producătorul american a redus prețul Model 3 fabricat în China, cu o autonomie de 830 km, cu 10.000 de yuani, ajungând la 259.500 de yuani (echivalentul a 36.391 dolari).

La lansarea, se preconiza că prețurile vor fi mai mari, poziționând vehiculul în segmentul auto premium. Dar, cu toate acestea, datele arată că clienții chinezi înstăriți tind să prefere SUV-urile spațioase, cu autonomie mai mare, lucru care a determinat Tesla să lanseze o versiune cu șase locuri a Model Y pentru China.

În plus, Tesla oferă cumpărătorilor chinezi o subvenție de asigurare de 8.000 de yuani și un împrumut fără dobândă pe cinci ani, ceea ce reprezintă o economie totală de aproximativ 20.000 de yuani.  În ciuda acestor măsuri, Tesla continuă să se confrunte cu o scădere a vânzărilor în China din cauza concurenței agresive din partea vehiculelor electrice autohtone cu prețuri mai mici.

Piața norvegiană este cea mai bună pentru Tesla

În ciuda dificultăților întâmpinate în Europa, Norvegia a reprezentat o excepție în ceea ce privește performanța vânzărilor de automobile Tesla. În mai 2025, vânzările Tesla în Norvegia au crescut cu 213% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în iunie, vânzările au crescut cu 115% față de iunie 2024. 

Deși este mică (doar 12% din vânzările europene ale Tesla), piața din Norvegia are o importanță simbolică pentru marcă. A fost prima țară din afara Americii de Nord care a primit vehiculul electric emblematic al Tesla, Model S, în 2013. Compania a construit prima sa rețea Supercharger din afara Americii de Nord în Norvegia, atrăgând noi clienți cu promisiunea unei rețele vaste de stații de încărcare rapidă pentru vehiculele lor electrice.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...