Filiala America de Nord a Mazda a publicat rezultatele vânzărilor din octombrie, iar veștile pentru modelele compacte Mazda3 sun proaste. Deși rămâne un model reușit și renumit de mulți jurnaliști auto, vânzările sale sunt într-un picaj enorm, de aproape 60%. Cauzele sunt multiple: tarifele de import, lipsa unei opțiuni hibride și, cea mai importantă, vechimea modelului, potrivit AutoBlog.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Doar 1.440 de unități Mazda3 au fost comercializate în octombrie
Vânzările pentru Mazda3 în Statele Unite ale Americii au totalizat 1.440 de unități în octombrie 2025, incluzând atât sedanurile, cât și hatchback-urile. Comparativ cu octombrie 2024, această cifră reprezintă o scădere de 58,7%. Vânzările din octombrie ale sedanului și hatchback-ului au scăzut cu 62,6% și, respectiv, 49,7%.
Deși Mazda3 nu a fost niciodată cea mai vândută mașină din segmentul său, aceste cifre sunt totuși îngrijorătoare. Spre exemplu, Honda a vândut 17.907 de modele Civic luna trecută în SUA.
Aflată acum la a patra generație, actuala Mazda 3 a intrat în producție în 2019, fiind astfel unul dintre cele mai vechi vehicule din clasa sa. De atunci, nu a beneficiat de o actualizare majoră, deși acest lucru are probabil mult de-a face cu designul curat și atemporal al mașinii. Mazda3 nu are o opțiune hibridă eficientă, o omisiune din ce în ce mai evidentă din gama de modele.
Actuala generație de Mazda3 este construită în Mexic
Pe lângă scăderea vânzărilor, Mazda3 este un model vulnerabil în fața tarifelor. Alături de crossover-ul CX30, Mazda3 este construită în Mexic și importată apoi în Statele Unite, astfel fiind eligibile pentru tariful de 23%.
Pentru a contracara impactul acestor tarife, Mazda a declarat că va reduce producția modelelor cu profit redus din Japonia și Mexic, alegând în schimb să acorde prioritate crossover-urilor cu marjă mai mare de profit, precum CX-70 și CX-90.
Ford a renunțat deja la producția modelului compact Focus iar, în State, Volkswagen a anunțat că retrage de pe piață modelele non-GTI/R de Golf. Putem presupune că aceeași soartă o va avea și Mazda3, luând în considerare și popularitatea SUV-urilor și crossover-urilor, mai ales în SUA.