Vânzările Tesla au scăzut în octombrie în Norvegia, Suedia și Danemarca, ceea ce reprezintă un semn că producătorul american de vehicule electrice continuă să se confrunte cu dificultăți în Europa, dar compania a înregistrat o ușoară creștere în Franța pentru a doua lună consecutivă, relatează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Înmatriculările de mașini noi ale producătorului auto – un indicator al vânzărilor – au scăzut cu 89% în Suedia, cu 86% în Danemarca și cu 50% în Norvegia. Tesla a înregistrat o creștere a vânzărilor pe o serie de piețe europene în septembrie, după ce a înregistrat o scădere în cea mai mare parte a acestui an.
Vânzările Tesla au crescut cu aproape 2,4% în Franța, ușor sub creșterea de 2,9% a vânzărilor totale pe această piață.
Scăderea din Norvegia a survenit după câteva luni de creștere pe o piață în care aproape toate mașinile noi vândute erau electrice, iar Tesla a rămas cel mai mare producător auto din țară.
Tesla a fost afectată de scăderea vânzărilor în Europa în acest an, deoarece are o gamă mică și învechită de modele, într-o perioadă în care producătorii tradiționali și rivalii chinezi lansează noi modele de mașini electrice într-un ritm rapid. Până în septembrie, vânzările Tesla au scăzut cu 28,5% în Europa față de primele nouă luni ale anului 2024.
Compania s-a confruntat, de asemenea, cu o reacție negativă din partea unor consumatori europeni împotriva CEO-ului Elon Musk, care a contribuit la finanțarea victoriei lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA de anul trecut și a susținut partidele de extremă dreapta din Europa.
În Danemarca, Tesla a fost depășită la vânzări de mai multe mărci chinezești de vehicule electrice, printre care BYD, Xpeng și Zeekr de la Geely.
„Cumpărătorii de mașini au mai multe opțiuni ca niciodată, odată cu afluxul de vehicule electrice noi de la producători consacrați și de la nou-veniți ambițioși din China”, a declarat Ginny Buckley, CEO al site-ului de cumpărare și consultanță pentru mașini electrice Electrifying.com. „Tesla nu mai deține monopolul pe piață, iar acest lucru pare să se reflecte în cifrele de vânzări din Europa.”
În Suedia, Tesla a vândut doar 133 de vehicule, rămânând în urma nu doar a mărcilor mainstream, ci și a producătorului german de lux Porsche, care a vândut 172 de mașini. Până în octombrie, vânzările Tesla în Suedia au scăzut cu 67% față de aceeași perioadă a anului trecut.