Polestar a raportat o creștere de 36% a vânzărilor cu amănuntul în primele nouă luni ale anului 2025, livrând 44.482 de mașini electrice în întreaga lume. Între timp, marca suedeză de vehicule electrice și-a închis ultimul magazin direct din China, potrivit publicației Electrive.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Creștere de 36% pentru filiala Geely
Polestar a anunțat vânzări de aproximativ 14.192 de untiăți în al treilea trimestru al anului 2025, înregistrând o creștere de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele trei trimestre combinate, filiala Geely a vândut aproximativ 44.482 de mașini, reprezentând o creștere de 36% față de anul precedent.
„Al treilea trimestru a înregistrat o creștere continuă, iar acum am vândut la fel de multe mașini ca în întreg anul 2024. În ciuda dificultăților externe continue și a condițiilor dificile de pe piață, gama noastră de produse și numărul mare de comenzi primite oferă o bază solidă pentru creșterea din al patrulea trimestru”, a declarat Michael Lohscheller, CEO al Polestar.
Între timp, afacerea din China atârnă de un fir de ață întrucât, potrivit presei locale, compania a închis ultimul său magazin direct situat în Shanghai și în prezent se bazează doar pe vânzările online în această țară.
Motivul închiderii ultimului showroom din China al Polestar
Polestar susține că închiderea showroom-ului face parte dintr-o ajustare strategică a modelului său de afaceri în această țară. Nevoia strategică de schimbare este evidentă. Vânzările s-au prăbușit, iar în aprilie, Polestar a dizolvat joint venture-ul „Polestar Times Technology China Co.” cu Star Meizu, înființat inițial în 2023.
Joint venture-ul era responsabil de proiectarea vehiculelor, cercetare și dezvoltare, software și vânzări. Recent, Wu Huijing a demisionat din funcția de CEO al Polestar China și a fost înlocuit de Hu Shiwen, care acum ocupă funcția de reprezentant legal al Polestar Automobile Sales Co. Ltd.
Cu toate acestea, influența chineză în cadrul mărcii rămâne substanțială, producătorul auto fabricându-și majoritatea vehiculelor acolo. În iunie, PSD Investment Limited, un important investitor al Geely Holding Group, controlat de Li Shufu, a furnizat Polestar o injecție de capital de 200 de milioane de dolari, crescând participația directă a lui Li în companie la 66%.
Polestar operează în prezent pe 28 de piețe globale din America de Nord, Europa și Asia-Pacific. În plus, din februarie, acestea sunt vândute nu numai online, ci și prin rețeaua de dealeri Volvo. De asemenea, marca a lansat recent Polestar 4 în SUA și intenționează să-și extindă baza de producție în Europa cu Polestar 7, care va fi produs în Slovacia începând de anul viitor.