Volkswagen a anunțat că va amâna lansarea în 2030 în Statele Unite ale Americii a mărcii derivate din SEAT, Cupra, invocând „provocările actuale din industria auto”. Autocar relatează că marca premium spaniolă urma să se extindă în America de Nord la sfârșitul deceniului, cu o gamă exclusiv electrică și modele mai mari speciale pentru SUA.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cupra Tavascan aduce probleme pentru SEAT
Anunțul a fost făcut în momentul în care Seat a dezvăluit rezultatele sale financiare pentru prima jumătate a anului 2025, perioadă în care a declarat că s-a confuntat cu „dificultăți continue în industrie”. Totuși, livrările au crescut cu peste 33%, dar veniturile au scăzut cu 2%, iar profitul operațional a scăzut dramatic, cu peste 90%.
SEAT a menționat schimbările în mixul de vânzări, în principal intensificarea concurenței și tarifele europene aplicate SUV-ului Cupra Tavascan, asamblat în China. De asemenea, fabrica sa din Martorell este adaptată pentru a construi o gamă de vehicule electrice mici ale grupului Volkswagen și, ca urmare, a produs cu aproape 50.000 de mașini mai puțin în prima jumătate a anului 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Markus Haupt, CEO interimar al SEAT, a declarat că prima jumătate a anului 2025 a confirmat „mediul dificil pe care îl anticipasem, cu o concurență crescută pe piață și taxe de import ale UE pentru Cupra Tavascan”. El a mai spus că acestea au afectat performanța companiei SEAT SA, dar și că rămâne angajată activ într-un dialog „constructiv” cu Comisia Europeană.
SEAT amână expansiunea în State
Cu toate că peste 900.000 de mașini marca Cupra au fost produse din 2018 și până acum, SEAT a declarat că își amână planurile de expansiune peste Atlantic, invocând „provocările actuale din industria auto”. Vestea vine la puțin timp după semnarea unui acord-cadru, în care mașinile fabricate în UE sunt supuse unui tarif de doar 15%, față de cele 27,5 procente de dinainte.
Sigrid de Vries, șefa Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), spune că acest acord reprezintă „un pas important către atenuarea incertitudinii intense care au legătură cu relațiile comerciale transatlantice din ultimele luni”. Ca parte a acordului comercial, autovehiculele fabricate în SUA pot fi transportate pe „bătrânul continent” fără taxe vamale.
Nu este clar dacă adoptarea lentă a vehiculelor electrice în SUA este un motiv pentru întârziere, având în vedere planurile Cupra de a trece la vehicule exclusiv electrice la nivel global în următorii ani. Rivalul francez al Cupra, Alpine, deținut de Renault, planificase și el o lansare în SUA până la sfârșitul deceniului, dar a suspendat programul în urma implementării noilor tarife de import în SUA în aprilie.