Volkswagen amână lansarea brand-ului Cupra în Statele Unite până în 2030 / Motivul oficial ar fi „evoluția dinamicii pieței auto”

Cupra Tavascan. Sursa foto: Cupra

Volkswagen a anunțat că va amâna lansarea în 2030 în Statele Unite ale Americii a mărcii derivate din SEAT, Cupra, invocând „provocările actuale din industria auto”. Autocar relatează că marca premium spaniolă urma să se extindă în America de Nord la sfârșitul deceniului, cu o gamă exclusiv electrică și modele mai mari speciale pentru SUA.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Cupra Tavascan aduce probleme pentru SEAT

Anunțul a fost făcut în momentul în care Seat a dezvăluit rezultatele sale financiare pentru prima jumătate a anului 2025, perioadă în care a declarat că s-a confuntat cu „dificultăți continue în industrie”. Totuși, livrările au crescut cu peste 33%, dar veniturile au scăzut cu 2%, iar profitul operațional a scăzut dramatic, cu peste 90%.

SEAT a menționat schimbările în mixul de vânzări, în principal intensificarea concurenței și tarifele europene aplicate SUV-ului Cupra Tavascan, asamblat în China. De asemenea, fabrica sa din Martorell este adaptată pentru a construi o gamă de vehicule electrice mici ale grupului Volkswagen și, ca urmare, a produs cu aproape 50.000 de mașini mai puțin în prima jumătate a anului 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Markus Haupt, CEO interimar al SEAT, a declarat că prima jumătate a anului 2025 a confirmat „mediul dificil pe care îl anticipasem, cu o concurență crescută pe piață și taxe de import ale UE pentru Cupra Tavascan”. El a mai spus că acestea au afectat performanța companiei SEAT SA, dar și că rămâne angajată activ într-un dialog „constructiv” cu Comisia Europeană.

SEAT amână expansiunea în State

Cu toate că peste 900.000 de mașini marca Cupra au fost produse din 2018 și până acum, SEAT a declarat că își amână planurile de expansiune peste Atlantic, invocând „provocările actuale din industria auto”. Vestea vine la puțin timp după semnarea unui acord-cadru, în care mașinile fabricate în UE sunt supuse unui tarif de doar 15%, față de cele 27,5 procente de dinainte.

Sigrid de Vries, șefa Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), spune că acest acord reprezintă „un pas important către atenuarea incertitudinii intense care au legătură cu relațiile comerciale transatlantice din ultimele luni”. Ca parte a acordului comercial, autovehiculele fabricate în SUA pot fi transportate pe „bătrânul continent” fără taxe vamale.

Nu este clar dacă adoptarea lentă a vehiculelor electrice în SUA este un motiv pentru întârziere, având în vedere planurile Cupra de a trece la vehicule exclusiv electrice la nivel global în următorii ani. Rivalul francez al Cupra, Alpine, deținut de Renault, planificase și el o lansare în SUA până la sfârșitul deceniului, dar a suspendat programul în urma implementării noilor tarife de import în SUA în aprilie.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...